خبر فوری

رئیس جمهور : تهدیدات قدرت های بزرگ پوچ و توخالی است

رخدادهای 12 اسفند 62

چکیده :

آیت الله خامنه ای : اگر تنگه هرمز بسته شود دنیای صنعتی تمام جلوه های قدرت خود را از دست خواهد داد.

 

آیت الله صانعی : امام با وجود احترامی که برای شخصیت ها و احزاب قائلند همیشه به آرای مردم تکیه می کنند.

 

حافظ اسد با درخواست جمیل برای تضمین برقراری آتش بس در لبنان موافقت کرد.

رئیس جمهور : تهدیدات قدرت های بزرگ پوچ و توخالی است

نماز جمعه این هفته تهران همچون هفته های گذشته با حضور پرشور مرم  در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف به امامت آیت الله خامنه ای امام جمعه تهران برگزار شد.

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران درباره تهدیدات اخیر آمریکا در خلیج فارس گفت :درباره تنگه هرمز پاسخ واقعی و حتمی به تهدیدهای پوچ قدرت ها داده ایم و لزومی نمی بینیم که حرفهایمان را دوباره تکرار کنیم و باز هم به یاوه های آنها پاسخ دهیم اما برای این که شما بدانید و ملت ها بدانند در مقابل تبلیغاتی که در دنیا راه انداخته اند که تنگه هرمز بسته نخواهد شد زیرا اگر بسته شود ایران بیشتر از همه ضرر می کند بنده باید بگویم نه آنکه بیشتر از همه ضرر می کند آن کسانی هستند که تمام کاخ وجودشان بر روی پایه های ثروت موجود در این منطقه بنا شده است. آنها بیشتر ضرر خواهند کرد.ما ضرر نخواهیم کرد ملت ما یک ملت قهرمان و مبارز است ما می توانیم طاقت بیاوریم.

آیت الله خامنه ای خطاب به رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد نیز گفت : رزمندگان عزیز ما در جبهه های جنگ به دشمن فرصت ندهید،دشمن خسته است ،دشمن مرعوب است ،دشمن زبون و از آینده ناامید است و در داخل وضعش خراب است مردم عراق با او بد هستند.مردم عزیز عراق و نظامیان عراق نیز باید همت کنند و باید آخرین گام ها را بردارند و به فضل پروردگار کار تمام شده است و از عهده قدرت های بزرگ نیز کاری ساخته نیست و تهدیدهای آنها نیز پوچ و تو خالی است.(1)

آیت الله صانعی : رزمندگان ما می روند که راه آزادی قدس را از کربلا باز کنند

نماز وحدت آفرین این هفته شهر مقدس قم در مدرسه امام صادق(ع) این شهر به امامت آیت الله صانعی امام جمعه موقت قم برگزار شد.

آیت الله صانعی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر مقدس قم با اشاره به صحبت های اخیر امام امت که تاکید کرده بودند انتخابات در انحصار هیچ گروه و جریانی نیست گفت : امام با وجودیی که برای بعضی از شخصیت ها و احزاب احترام قائلند اما اعلام کردند که این مردمند که آزادند و رای می دهند امام همیشه به آراء مردم تکیه کرده اند و مردم نیز در 22 بهمن علی رغم تبلیغات دشمن و وجود نواقص و کمبودها ثابت کردند که به انقلابشان وفادرا هستند.

دادستان کل کشور همچنین با اشاره به پیروزی های اخیر رزمندگان اسلام در عملیات خیبر نیز گفت: در این حمله ما شهیدانی داده ایم اما پیروزی هایی که در مقابل آن بدست آورده ایم فوق العاده بود و نیروهای رزمنده ما می روند که حملات آخرشان را به دشمن وارد کنند و راه آزادی قدس را از کربلا باز کنند.آیت الله صانعی همچنین استفاده رژیم بعثی از بمب های شیمیایی در بمباران شهرها را محکوم کرد.(2)

آغاز آتش بس در لبنان

واحد مرکزی خبر به نقل از یک مقام آگاه در دمشق گزارش داد  طی روزهای آینده تصمیم خیلی مهمی در مورد اوضاع سیاسی لبنان و معاهده 17 می 1982 بین اسرائیل و لبنان اعلام خواهد شد.

به گفته این مقام آگاه تصمیم در مورد لغو این توافق در دمشق اتخاذ نشده است زیرا چنین تصمیمی باید با شرکت سه طرف امضا کننده آن یعنی لبنان ، اسرائیل و آمریکا اتخاذ شود. از سوی دیگر یک مقام بلند پایه سوری گفت : حافظ اسد و امین جمیل در مورد آتش بس در جنگ داخلی لبنان که اجرای آن از سوی سوریه تضمین گردد موافقت کرده اند. جمیل همچنین اعلام آمادگی کرده است که مذاکرات صلح را مجددا با حضور طرف های متخاصم در سوئیس از سر بگیرد. به گفته این مقام بلند پایه سوریه آتش بسی که سوریه اجرای آن را تضمین کرده است از شب گذشته عملا به اجرا درآمده است.با این وجود گزارش هایی از ادامه درگیری ها از لبنان طی دیروز مخابره شده است.

منابع :

1-. اطلاعات، 13 اسفند 62 ، ص 18 و 19
2- کیهان، 13 اسفند 62 ، ص 3
3- کیهان، 13 اسفند 62 ، ص 28

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید