هرمزبان:گروه معارف: آیت‌الله شفیعی با بیان اینکه اهمیت جهاددانشگاهی بسیار فراوان و امیدها نسبت به آن بسیار زیاد است، به امید داشتن مقام معظم رهبری نسبت به جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: همه ما باید کمر همت ببندیم و این امیدواری رهبر معظم انقلاب را به یک امید بهتر و بیشتر که همواره در تصاعد و تکامل باشد، تبدیل کنیم.

امیدواری مقام معظم رهبری به جهاددانشگاهی مسئولیت را دوچندان می‌کند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، آیت‌الله سیدعلی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در آیین تکریم رییس پیشین و معارفه سرپرست جدید سازمان جهاددانشگاهی خوزستان، که امروز، چهارشنبه 11 اسفندماه در آمفی‌تئاتر مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی خوزستان برگزار شد، با تسلیت شهادت مظلومانه فاطمه زهرا(س)، به مشکلات اخیر خوزستان اشاره کرد و گفت: مطالب پیرامون استان خوزستان و مشکلات آن فراوان است؛ دست‌اندرکاران نیز مشغول تلاش و فعالیت برای برطرف کردن مشکلات هستند و شاید با سفر اخیر رئیس‌جمهور به اهواز حرکت و تحولی ایجاد شود.

وی با تذکر مجدد نسبت به مسئله انتقال آب‌های خوزستان به استان‌های دیگر، گفت: با وجود اینکه یک‌سوم آب‌های کشور در خوزستان و از خوزستان است، کشاورزان برای کشت و زرع خود نیاز مبرمی به آب دارند و در خوزستان به هر روستا و منطقه کشاورزی که سر می‌زنیم، مسأله بی‌آبی و کم‌آبی را مطرح می‌کنند. مسأله ریزگردها نیز از قدیم بوده و هنوز هم وجود دارد و بیشتر شده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: قبلاً هم گفته بودم و اکنون هم این نکته را مجدد عرض می‌کنم، هنگامی که مسئولان از تهران به خوزستان می‌آیند در جلسات مختلف، تعریف و تمجیدهای بسیاری از خوزستان می‌کنند که سرزمین طلای سیاه، کربلای ایران و … است.

آیت‌الله شفیعی افزود: در جلسه شورای اداری خوزستان نیز گفتم که مسئولان، وزرا، شخصیت‌های کشوری و …، از تمجید شما نسبت به خوزستان سپاسگزار هستیم و همه آن‌ها را هم می‌دانیم، اما برای رضای خدا این‌قدر از خوزستان تعریف توخالی نکنید. نتیجه عملی برای مسائل و مشکلات خوزستان کجاست؟ در حالی‌که وقتی به تهران بازمی‌گردید، گویا همه‌چیز از یادتان می‌رود.

وی تصریح کرد: نمی‌خواهم بگویم که خوزستان آبستن حوادثی است اما این استان حوادثی در پیش دارد که باید مسئولان امر نسبت به آن پیشگیری لازم را داشته باشند و اگر تا حدودی فضای مسائل اخیر در خوزستان فروکش کرده، به این دلیل نیست که همه چیز حل شده بلکه دلیلی بر صبر و حوصله مردم استان است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اعلام حمایت از مواضع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در خصوص انتقال آب و ریزگردها ابراز امیدواری کرد که این مطالب به نحو مناسبی با مسئولان ارشد در شورای عالی انقلاب فرهنگی یا هیئت دولت مطرح و در این خصوص تذکر داده شود که خوزستانی‌ها همچنان منتظر تحقق وعده‌های شما هستند.

آیت‌الله شفیعی همچنین با اشاره به دوران دوم مدیریت دکتر شاکری‌نژاد بر سازمان جهاددانشگاهی خوزستان، گفت: اگر جامعه دانشگاهی را به مثابه مسجدی برای شهر بدانیم، محراب آن مسجد جهاددانشگاهی است. هر زمان که شهر یا روستایی ساخته می شود، اولین مسئله‌ای که به ذهن می‌رسد، ساختن مسجد است، زیرا مردم برای انجام اعمال و شعائر مذهبی خود به مسجد نیاز دارند که دلیلی بر شدت اهمیت و ضرورت وجود مسجد برای هر منطقه است و این ضرورت را ایجاب می‌کند که همان مردم نیاز به مدرسه و دانشگاه هم داشته باشند، زیرا تحصیل علم و دانش از ملزومات اولیه زندگی است و از این نظر دانشگاه‌ها و مساجد مشترک هستند. جهاددانشگاهی نیز نقش ویژه‌ای در این راستا ایفا می‌کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر مهم‌ترین دانشگاه خوزستان، دانشگاه شهید چمران باشد که از سال‌های گذشته تأسیس شده و پس از انقلاب اسلامی و شهادت دکتر چمران با توجه به حضور ایشان در دانشگاه به نام دانشگاه شهید چمران معروف شده است، اما مراکز آموزش عالی جهاددانشگاهی تشکیلات ابتکاری جدید و زاییده انقلاب اسلامی هستند و بدیهی است که از مقررات و مقدسات انقلاب اسلامی کاملاً برخوردار باشند.

آیت‌الله شفیعی با اشاره به دیدارهای اقشارهای مختلف مردم با مقام معظم رهبری و بیانات و توصیفات ایشان در باب آن نهاد یا مجموعه، گفت: این توصیف‌ها و تعاریف معمولاً به صورت اخبار مطرح می‌شود اما منظور انشاء است. زیرا برخی از بیانات ایشان تقطیع و به‌صورت جملات قصار در محافل و مجالس مختلف مطرح می‌شود و آن را وسیله افتخار خود می‌دانند که رهبر معظم انقلاب درباره ایشان چنین فرموده‌اند.

وی تصریح کرد: بسیاری از بیانات مقام معظم رهبری هرچند به‌لحظه هستند، اما باید به مفهوم «باید» تلقی شوند. چرا که این چنین است تا این گونه باید باشد، بسیار متفاوت است و باید در فرمایشات ایشان دقت شود؛ چرا که اگر باید را به هست تعبیر کنیم، تبدیل به درجا زدن می‌شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: خوشبختانه جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب که در این محفل نقل شده است، با این مضمون که «ما به جهاد دانشگاهی، امید پیشرفت علمی کشور را داریم» به معنای هست است و این مایه افتخار جهاد دانشگاهی است که ایشان جمله‌ای را به مفهوم واقع شدن در خصوص این مجموعه بیان کرده‌اند و اگر این‌گونه نبود، می‌فرمودند که «باید امیدوار باشیم».

آیت‌الله شفیعی با بیان اینکه مطمئناً دکتر طیبی که در رأس تشکیلات جهاد دانشگاهی است، این امید داشتن رهبر معظم انقلاب را ارج می‌نهد و قدر می‌داند، خواستار افزایش و تقویت این نگاه شد و گفت: اهمیت جهاد دانشگاهی بسیار فراوان و امیدها نسبت به آن بسیار زیاد است، بنابراین همه ما باید کمر همت ببندیم و این امیدواری رهبر معظم انقلاب را به یک امید بهتر و بیشتر که همواره در تصاعد و تکامل باشد، تبدیل کنیم.

وی همچنین موضوع تکریم و معارفه را مجازی دانست و تصریح کرد: ما همواره در حال تکریم مسئولان امر هستیم و دکتر شاکری‌نژاد نیز از ابتدا مکرم، عزیز و خدمتگزار بوده ‌است؛ بنابراین از زحمات و خدمات ایشان تقدیر و تشکر می‌کنیم. نسبت به دکتر علوی نیز تا آنجا که می‌دانیم انسان بسیار شریف و ارزشمندی هستند و منتظر عملکرد ایشان در این نهاد مقدس هستیم، چراکه خداوند متعال در آیه 105 سوره توبه می‌فرماید: «وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ وَسَتُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ فَيُنَبِّئُكُمْ بِمَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ؛ و بگو [هر كارى مى‏ خواهيد] بكنيد كه به زودى خدا و پيامبر او و مؤمنان در كردار شما خواهند نگريست و به زودى به سوى داناى نهان و آشكار بازگردانيده مى ‏شويد پس ما را به آنچه انجام مى‏ داديد آگاه خواهد كرد»

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری برای دکتر شاکری‌نژاد و دکتر علوی سرپرست جدید سازمان جهاددانشگاهی خوزستان آرزوی توفیق کرد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایکنا؛ در پایان این مراسم دکتر سیدعلیرضا علوی به‌عنوان سرپرست جدید سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان معرفی و از زحمات دکتر قدرت‌الله شاکری‌نژاد در زمان تصدی ریاست این سازمان با اهدای لوح تقدیر شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید