خبر فوری

تبدیل کرسی های آزاد اندیشی به مناظره های سیاسی توسط برخی جریان ها

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی با تعریفی از کرسی‌های آزاد اندیشی گفت: کرسی‌های آزاد اندیشی یعنی بحث و تبادل نظر درخصوص اولویت ها و تاریخ و اندیشه های فعلی و حال و گذشته که توسط دانشجویان و اساتید علمی و دانشگاهیان مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد .

وی ادامه داد: از آنجائیکه در دانشگاه افراد با افکار های مختلف و طیف‌های مختلف وجود دارند این امکان برای آنها فراهم شده است تا بتوانند به راحتی با همدیگر صحبت و تبادل نظر کنند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی‌های خود به موضوع کرسی های آزاد اندیشی اشاره و تأکید کرد: کرسی های آزاداندیشی باید بنا بر آن آیین نامه ای که وجود دارد و طبق دستورالعمل و بخشنامه ای که هست عمل کنند تا بتوانند آن هدف اصلی از برگزاری کرسی های آزاد اندیشی را پیاده سازی کنند.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه شهید بهشتی گفت: متاسفانه کرسی‌های آزاد اندیشی در مرحله اجرا به آن وضعیت مطلوبی که مورد نظر مقام معظم رهبری هست، نرسیده و دارای اشکالات فراوانی است.

حجت الاسلام پورذهبی با اشاره به موانع مختلف کرسی های آزاد اندیشی افزود: در کرسی های آزاد اندیشی معمولاً دو نفر وجود دارند که به بحث و تبادل‌نظر می‌پردازند و یک شخص به عنوان داور است که در انتها داوری کند گاهی در بعضی دانشگاه ها داور خبره ای وجود ندارد و یا این که آن دو نفر که قرار است بحث و تبادل نظر کنند بحث را یک طرفه اداره می کنند.

وی ادامه داد: مشکل دیگری که در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی وجود دارد اولویت بندی و طرح مسئله است که متاسفانه افراد بنابر صلاحیت شخصی این موضوع را در نظر می‌گیرند و نیاز جامعه و حتی نیاز دانشگاه را در مرحله بعد از سلیقه خود می‌بیند. بسیار پیش آمده است که در کرسی های آزاد اندیشی دو طرف بر سر یک موضوع اولویت ندارد مباحثه می کنند به طوریکه موضوع به حاشیه می رود.

وی گفت: در بعضی کرسی‌های آزاداندیشی متاسفانه برخی جریان‌های سیاسی درصد تبدیل کردن کرسی های آزاداندیشی به مناظره های سیاسی هستند که این موضوع جلوی رشد کرسی های آزاد اندیشی را می گیرد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید