خبر فوری

کشف لاشه یک نهنگ در سواحل لیردف جاسک

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرجاسک، علی رنجبر ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جسد یک نهنگ در سواحل جاسک توسط صیادان محلی مشاهده شد که پس از آن بلافاصله نیروهای یگان حفاظت محیط زیست برای بررسی به محل مراجعه کردند.

وی با اشاره به اینکه بعد از بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که این نهنگ از گونه «اسپرم» بوده است، افزود: به نظر می‌رسد علت مرگ این جاندار دریایی فعالیت‌های صیادی باشد که البته هنوز نتیجه قطعی آن مشخص نشده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست جاسک گفت: نهنگ مورد نظر به مشخصات Physeter Macrocephalus با طول بدن 7 متر و 80 سانتیمتر، وزن تقریبی 3 تن، طول باله سینه‌ای 104 سانتیمتر و طول باله پشتی 30 سانتیمتر است که حدس زده می‌شود دارای جنسیت نر باشد.

رنجبر عنوان داشت: حدود یک هفته از مرگ این جاندار می‌گذرد که بخشی از باله پشتی و دم آن از بین رفته و فاسد شده است.

وی با اشاره به اینکه نهنگ‌های اسپرم از بزرگترین نهنگ‌های دندان‌دار هستند، بیان کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده و شرایط سواحل مکران آنچه عامل اصلی از بین رفتن آبزیان در این منطقه است فعالیت‌های صید و صیادی‌های غیر استاندارد یا غیر مجاز است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از فارس، شهرستان جاسک با بیش از 320 کیلومتر ساحل احتیاج به فعالیت شبانه‌روزی برای حفاظت دریایی محیط دارد که متاسفانه اداره مورد نظر در بخش لیردف بدون محیط‌یار مستقل است.

اولین لاشه نهنگ از نوع «اسپرم» آبان‌ماه 1393 که در اطراف سواحل روستایی بیاهی از توابع بخش لیردف این شهرستان به گل نشسته بود، پیدا شد.

بخش لیردف با 18 هزار نفر جمعیت در 480 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز هرمزگان واقع شده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید