فرهنگ اهل بیت(ع) در دفاع مقدس عملیاتی شد

به گزاش خبرنگار مهر، مراسم خوانش و امضای کتاب «وقتی مهتاب گم شد» همراه با تکریم و بزرگداشت رزمنده علی خوش لفظ همزمان با ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) در انتشارات آستان قدس رضوی مشهد برگزار شد.

علی خوش لفظ، راوی کتاب «وقتی مهتاب گم شد» در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس دانشگاه خودسازی و انسان‌سازی بود که فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در آن عملیاتی شد.

وی افزود: هر کس به اندازه توان خود این تکلیف بر گردن اوست که در خاکریز دفاع از ارزش ها بجنگد.

راوی کتاب «وقتی مهتاب گم شد» با استناد به کلام مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه رزمندگان رزمشان تمام نمی شود مگر اینکه خاطرات دفاع مقدس را روایت کنند و بنویسند، گفت: این کلام رهبری من را مجاب کرد تا خاطرات آن روزها را روایت کنم.

وی دفاع مقدس را دانشگاه خودسازی و انسان سازی معرفی کرد و افزود: فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جبهه ها عملیاتی شد.

این جانباز با انتقاد از اینکه فرهنگ ایثار، شهادت و دفاع مقدس مهجور مانده است، ابراز کرد: اگر فرهنگ جهاد و دوران دفاع مقدس در جامعه توسعه یابد همه گمشده های جامعه امروز پیدا خواهد شد.

در این مراسم همچنین سردارحمید حسام نویسنده کتاب «وقتی مهتاب گم شد» ضمن خواندن بخش هایی از این کتاب، خاطراتی را از چگونگی  آفرینش این اثر بیان کرد.

وی با اشاره به دیداری که با مقام معظم رهبری داشتند، بیان کرد: من از آن روز احساس می‌کنم که علی خوش لفظ که بعد از جنگ هر روز با درد و رنج شهید می‌شد، دوباره پیدا شده است.

نویسنده کتاب «وقتی مهتاب گم شد» خاطرنشان کرد: به برکت اخلاص، ایمان و روایت صادقانه علی خوش لفظ امروز شاهد آن هستیم که جلوه ای از خورشید معنویت جبهه ها که رنگین کمانی از موضوعات است، بیان شد.

وی با بیان اینکه جنگ یک سیرت و یک صورت و یک ظاهر و باطن دارد، گفت: ظاهر جنگ تیر و ترکش و حوادثی است که به شکل خاطره بیان می شود اما درون مایه آن یک اندیشه متصل به یک جریان زلال است که پیدا کردن این جریان زلال، گمشده جریان امروز ما است.

همچنین در مراسم خوانش و امضا کتاب «وقتی مهتاب گم شد»، علیرضا حیدری، مدیر گروه ادب و هنر روزنامه خراسان به ویژگی های تقریظ نویسی مقام معظم رهبری بر آثار دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دقتی که مقام معظم رهبری در تقریظ ها دارند، حاکی از آن است که ایشان بر ظرافت های  ادبی یک اثر، هوشمندانه و عالمانه توجه دارند که می تواند جریان ادبی دفاع مقدس را توسعه و گسترش دهد.

در پایان این برنامه، کتاب «وقتی مهتاب گم شد» توسط علی خوش لفظ راوی و سردار حمید حسام نویسنده اثر در انتشارات آستان قدس رضوی به عنوان بزرگترین فروشگاه کتاب کشور و یکی از پاتوق های فرهنگی کشور امضا شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید