خبر فوری

پیش‌بینی اسکان نوروزی یک میلیون خانواده در مدارس کشور/ اسکان بخش«ج» حذف شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، عباسعلی باقری مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در نشست ستاد اسکان فرهنگیان و شورای معاونان اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد، اظهار داشت: ورود آموزش و پرورش به حوزه اسکان به دلیل عدم وجود فضاهای مناسب اسکان و اقامتی در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه خدمت به هم‌نوع، عمل صالح محسوب می‌شود و از ارزش بسیار بالایی برخوردار است، ادامه داد: هرچه خدمت می‌کنیم مستقیماً بر تربیت دانش‌آموزان و آبادانی کشور تأثیر دارد.

باقری با بیان اینکه باید مدارس را تقویت کرد، افزود: مدارسی که قوی باشند در هر زمینه‌ای موفق خواهند بود و این موفقیت در جامعه دیده خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به وضعیت رفاه فرهنگیان و اسکان نوروزی، اضافه کرد: در سال جاری تصمیم بر این شد که مدارس را با حداقل امکانات تجهیز کرده و برای اسکان نیز در دو بخش الف و ب بر اساس تجهیزات اقدام کنیم.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اسکان‌های شبانه در سطح استان‌ها، عنوان کرد: مقرر شد اعتباراتی که برای تقسیم‌بندی اسکان در نظر گرفته شده بود بر اساس مسافرپذیری هر شهری توزیع شود و بخش دیگری از آن را استان‌ها تأمین کنند ضمن اینکه اسکان بخش «ج» هم حذف شده است.

وی با بیان اینکه توجه ما در این زمینه تکریم فرهنگیان در بخش اسکان است، اظهار داشت: بر اساس نیاز استان‌ها تصمیم بر این شد تا اعتبارات در استان‌ها توزیع شود و اقلام موردنیاز متناسب با شرایط آب‌ و هوایی استان تهیه شود که بخشی از این اقدامات انجام شده است.

باقری با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از یک میلیون خانواده را در مدارس کشور اسکان بدهیم، تصریح کرد: تلاش شده تا بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده به سمت ارتقای کیفیت خدمات برویم و خدمات مطلوبی را ارائه کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بیمه طلایی فرهنگیان گفت: با بیمه تکمیلی نباید احساسی برخورد کرد بلکه باید بر اساس توانایی که وجود دارد، ادامه این خدمت به فرهنگیان تداوم داشته باشد.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مشکلات بیمه تکمیلی گفت: عدم تأمین حداقل اعتبار رفاهی برای معلمان موجب بروز این مشکلات شده است.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ بیمه تکمیلی برای فرهنگیان بیان کرد: باید در این زمینه معقول اقدام کرد ضمن اینکه برای پرداخت بیمه‌ بیماران صعب‌العلاج مشکلی نداریم و از سوی بیمه‌ها پرداخت می‌شود.

باقری با اشاره به اجرای طرح حمایتی بیمه‌ای برای دانش‌آموزان گفت: برای دانش‌آموزان نیز مواردی که معرفی شوند و نیاز به حمایت برای درمان بیماری خاص داشته باشند، رسیدگی و بر اساس بیمه حوادث دانش‌آموزی پرداخت خواهد شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید