نگاه عبرتی و بصیرتی به تاریخ داشته باشیم

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام مسعود صفی یاری شامگاه سه شنبه در جمع فاطمیون شریف آباد نگاه عبرتی به گذشته را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: باید با عبرت گیری از درک پیام های ناشی از نگاه تحلیلی به گذشته، امروز و آینده خودمان را بسازیم. در غیر اینرصورت به زمین خواهیم خورد.

صفی یاری نگاه عبرتی به قرآن و روایات را موجب افزایش بصیرت دانست و افزود: آنچه که در زندگی حضرت فاطمه (س) مهم می باشد، تحلیل چرایی وقوع شهادت و شرایط ایجاد شده در زندگ این بزرگوار پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) است.

وی  با اشاره به لزوم شناخت زوایای شخصیتی حضرت زهرا(س)، تصریح کرد: اگر نگاه تحلیلگرانه به حوادث صدر اسلام ، بویژه حادثه عاشورا نداشته باشیم در جریان مستمر  حسینی، یزیدی تاریخ، شکست سنگینی خواهیم خورد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان ولایت مقام معظم رهبری را استمرار ولایت علوی و امام حسین (ع)عنوان کرد و گفت: باید نگاه عبرتی و بصیرتی به تاریخ داشته باشیم.

صفی یاری با تاکید بر این نکته که هیئتی ها باید نگاه تحلیلگرانه داشته باشند، اظهار داشت: دشمن با انواع شبه ها و از طریق فضای مجازی تحلیل های خودساخته را به جوانان می کند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در غدیر خم ده ها هزار نفر با علی (ع) بیعت کردند، گفت: فضای غبارآلود فتنه ایجاد شده در جامعه موجب شد تا مردم در تشخیص حق از باطل گمراه شوند و امام خود را تنها بگذارند.

صفی یاری در ادامه افزود: باید پیام تکرار فتنه ۸۸ توسط رهبری، توسط مردم و مسئولین درک شود.

وی  تاکیدات رهبری بر انقلابی بودن و انقلابی فکر را ناشی از تدبیر ایشان برای جلوگیری از تحریف شاخص های انقلابی بودن دانست  و تصریح کرد: ، نباید از اینکه چون در مسیر رهبری و شهدا هستید به شما دلواپس و یا افراطی گفته می شود، ترسید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان آشتی ملی و تقلب را دو روی سکه فتنه ۸۸ عنوان کرد و گفت: مسلمانان صدر اسلام که در زیر شکنجه های کفار توانسته بودند طاقت بیاورند، در فتنه بعد از رحلت پیامبر شکست خوردند.

صفی یاری با اشاره به این که بعد از رحلت پیامبر، تنها حضرت زهرا(س) در کنار ولی خود باقی ماند، اظهار داشت: در صدر اسلام این سابقه دار ها بودند که در غدیر خم غربال شدند و ریزش کردند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه خیلی ها تلاش کردند تا فتنه ۸۸ از اذهان پاک شود، افزود: رهبری تاکید دارند که ۹ دی باید بماند و فتنه ۸۸ باید گفته شود.

صفی یاری با بیان اینکه در فتنه حتی خواص هم شکست می خورند، تاکید کرد:  نباید به تبلیغات دشمن که از سوابق افراد خاص صحبت می کنند گوش کرد، اصل سابقه شرط نیست. سوابق انقلابی بودن و ایثارهای افراد، زمانی ارزشمند است که منجر به همراهی با ولی فقیه باشد.

وی گفت: ملاک اصلی برای شناخت افراد این است که ببینیم این افراد امروز در کجا قرار دارند و امروز با ولی امر و مقام معظم رهبری چه می کنند؟.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان با اعلام اینکه، آنانی که مقابل حضرت علی (ع) قد علم کردند، همان انقلابی های صدر اسلام بودند، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محصول خون شهدا و تلاش های امام راحل می باشد و ما باید امانتدار خوبی برای آنها باشیم.

صفی یاری ریشه های کناره گیری مردم از امام علی (ع) و تنهایی های حضرت زهرا (س) را در چند بخش عنوان کرد و افزود: ولایت ستیزی، مهم ترین مساله ای بود که از همان غدیر خم کلید خورد، به سقیفه رسید و در نهایت به حادثه عاشورا منجر شد.

صفی یاری ولایت مقام معظم رهبری را استمرار ولایت علوی و امام حسین(ع) دانست و اظهار داشت: اگر بصیرت نداشته باشیم، آیندگان همان فکری را نسبت به ما خواهند داشت که ما نسبت به مسلمانان صدر اسلام داریم.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید