سند راهبردی کمیته معارف اسلامی وزارت بهداشت تصویب می شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از وبدا، نهمین جلسه کمیته معارف اسلامی معاونت آموزشی وزارت بهداشت با حضور مسئولین نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها و جمعی از مسئولین وزارت بهداشت برگزار شد و دکتر باقر لاریجانی با اعلام این خبر افزود: سند راهبردی کمیته معارف اسلامی به زودی تصویب می شود. 

وی افزود: کارگروه های ویژه ای با دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها برای اجرایی سازی این سند تشکیل خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اهمیت توجه به مسائل اخلاقی و اعتقادی دانشجویان علوم پزشکی گفت: دانش آموختگان علوم پزشکی با جان و روان بیماران سر و کار دارند و تمام تلاش ما این است که این افراد در دوره تحصیل با اصول اخلاق اسلامی آشنا شده و ارزش های اسلامی در دانشجویان نهادینه شود.

وی افزود: در این راستا دروس معارف اسلامی و تناسب محتوا و نحوه تدریس این دروس با شرایط حوزه علوم پزشکی از جمله مواردی است که به آن توجه می شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی که به عنوان نقشه حرکت دست اندرکاران آموزش علوم پزشکی کشور در دست اجرا است نیز به مسائل اخلاقی و اعتقادی توجه کرده و بسته ارتقای اخلاق حرفه ای یکی از محورهای این برنامه ها است.

وی با بیان برنامه های معاونت آموزشی برای اجرای این بسته گفت: در راستای ارتقای دروس معارف اسلامی در علوم پزشکی از سال گذشته همکاری هایی با دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها آغاز شد و طی تشکیل کمیته های مشترکی با این نهاد مسائل مختلف در زمینه ارتقای معارف اسلامی در علوم پزشکی مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفته است.

لاریجانی گفت: سند راهبردی کمیته معارف اسلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با چشم انداز پیشبرد آموزش های معارف اسلامی در راستای تحقق سیاست های کلی سلامت در جمهوری اسلامی ایران ابلاغی از جانب مقام معظم رهبری تدوین و در نهین جلسه کمیته مورد بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بازنگری محتوا و سرفصل های دروس معارف متناسب با نیازهای ویژه حوزه علوم پزشکی و ارتقای کیفی آموزش معارف اسلامی به دانشجویان علوم پزشکی از عمده اهداف این سند راهبردی است و سند به زودی در کمیته معارف وزارت بهداشت با حضور نمایندگان دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها مصوب خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: باتوجه به مباحثی که طی جلسات با دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها مطرح شد در نظر است تا بررسی مبسوطی درخصوص وضعیت دروس معارف اسلامی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور با همکاری طرفین صورت پذیرد و در این راستا ارتقای مستمر این دروس پیگیری می شود.

لاریجانی به اهمیت سلامت معنوی اشاره کرد و گفت: این موضوعی است که در مولفه های سازمان جهانی بهداشت نیز مورد تاکید قرار گرفته و کشور ما با سابقه فرهنگی و اعتقادی غنی که دارد باید با استفاده از مدلی بومی زمینه های ارتقای سلامت معنوی در جامعه را فراهم آورد.

وی افزود: حوزه آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش علوم پزشکی به عنوان متولی تربیت نیروی انسانی نظام سلامت برنامه ویژه ای برای ارتقای سلامت معنوی در بین دانشجویان علوم پزشکی دارد و آمادگی وجود دارد تا با همکاری دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها و استفاده از بسترهای موجود این برنامه ها را اجرایی کند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید