آغاز هماهنگی میان‌بخشی برای هوشمندسازی شهر بندرعباس

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، با حمایت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هرمزگان، نشست ویژه‌ای صبح امروز به منظور ایجاد هماهنگی برای شکل‌گیری فرایند هوشمندسازی شهر بندرعباس با حضور معاون برنامه‌ریزی شهرداری بندرعباس و دیگر مجموعه‌های مرتبط با این موضوع در شهرداری این شهر برگزار شد.

در این نشست که مدیران حوزه فاوا و مدیران سازمان‌های تابعه شهرداری و همین طور نماینده شرکت پیشگامان رسانه پارسو نیز حضور داشتند، ابعاد مختلف اجرای طرح‌های مرتبط با فرآیند هوشمندسازی شهر بندرعباس بر پایه تکنولوژی‌ها و ایده‌های نو با محوریت بهره‌گیری از توان بومی در این بخش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مهدی عسکری‌زاده مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در این نشست با بیان اینکه شهر هوشمند فرایندی است که می‌تواند تراکم، پیچیدگی و مسایل و مشکلات جدید شهری را مدیریت کند، گفت: 4 دلیل برای الزام هوشمند شدن شهرها مطرح می‌شود که شامل رشد سریع فناوری به ویژهICT، پیچیده‌تر شدن زندگی بشر در شهرهای بزرگ، افزایش بهره‌وری و خدمات رسانی بهتر به مردم است.

وی شهر هوشمند را شهری دارای اشتراک‌گذاری اطلاعات و همکاری در همه سطح‌های جامعه دانست و ادامه داد: دانش لازم، توسعه دانش‌محور، اصول مبتنی بر توسعه پایدار و یکپارچگی شهری از ویژگی‌های این شهر به حساب می‌آید.

عسکری‌زاده افزود: با توجه به فرایند شکل گیری شهر هوشمند و ارائه پیشنهادات نماینده شرکت حاضر در جلسه از جمله نصب تکنولوژی Ice-Gateway در چراغ‌های سطح خیابان، کنترل ترافیک و روان شدن آن و همچنین مدیریت انرژی در روشنایی خیابان‌ها و معابر را خواهیم داشت.

مدیر ارشد وزارت ارتباطات در هرمزگان با اشاره به ضرورت وجود چتر Wi-Fi در بندرعباس تصریح کرد: مدیریت و میزبانی کلی داده‌ها و امکان استفاده عابرین از بلوتوث و وای‌فای در سایه ارائه این تکنولوژی امکان‌پذیر است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید