لزوم جلوگیری از تردد خودروهای حامل مرغ و پرندگان بدون مجوز

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از پارسیان، محمد رادمهر صبح امروز در جلسه اضطراری آنفولانزای فوق حاد پرندگان شهرستان پارسیان اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون در شهرستان پارسیان آنفولانزای فوق حاد پرندگان گزارش نشده است ولی باید تمهیدات لازم جهت پیشگیری و جلوگیری از ورود هرگونه انتقال و توزیع پرندگان بدون مجوز در شهرستان اندیشیده شود چراکه با ورود آنفولانزا در شهرستان و سرعت شیوع بیماری، احتمال درگیر شدن زیاد است.

وی در ادامه با اشاره به بازرسی اداره دامپزشکی از مرغداری‌ها، تصریح کرد: بازدید و سرکشی از مرغداری‌ها و پرورش‌دهندگان سنتی دام و طیور و پرورش‌دهندگان صنعتی نیز توصیه جدی شود که قوانین بهداشتی و قرنطینه‌ای را رعایت کنند و از نیروهای نظامی و انتظامی درخواست می‌شود از تردد خودروهای حامل مرغ و پرندگان بدون مجوز جلوگیری به عمل آید.

فرماندار پارسیان در ادامه این جلسه اظهار داشت: تمامی مسؤولین و مردم شریف شهرستان مؤظفند تا در صورت مشاهده هرگونه علائمی از آنفولانزای پرندگان، مراتب را به دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

رادمهر در پایان گفت: مهمترین رسالت مسؤولان شهرستان و اداره دامپزشکی، ایجاد امنیت غذایی به لحاظ کیفی و تلاش در راستای ارتقای حفظ سلامت دام و طیور و تامین فرآورده‌های گوشتی سالم و نظارت کامل در چرخه توزیع به منظور اطمینان و تضمین سلامت بهداشت عمومی است و بایستی با جدیت به این مهم تلاش مضاعفی انجام صورت پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از فارس، جلسه اضطراری آنفولانزای فوق حاد پرندگان شهرستان صبح امروز به ریاست محمد رادمهر فرماندار پارسیان و با حضور جمعی از مسؤولان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید