خبر فوری

پایبندی به قانون و قانون‌گذاری در انتخابات مهم است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری عصر امروز در همایش انتخابات از منظر اخلاق، حقوق و امنیت اظهار داشت: به تعبیری زیبا می‌توان انتخابات را جشن هرساله جمهوری اسلامی ایران نامید که از مهمترین ثمرات انقلاب اسلامی ایران است.

وی افزود: در سال جدید 3 انتخابات ریاست جمهوری، شورای شهر و میان‌دوره‌ای مجلس در حوزه غرب استان را پیش رو داریم که باید با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی، مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: آنچه در انتخابات مهم و اساسی است پایبندی به قانون و قانون‌گذاری است که باید مورد توجه قرار گیرد، بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، مجریان و ناظران باید پایبندی خود به قانون را نشان دهند.

وی ادامه داد: تا قانون هست، همه موظفیم به آن عمل کرده، اگر به قانون عمل شود و اخلاق را رعایت کنیم، امنیت نیز همه جا وجود خواهد داشت و بالعکس اگر نقض قانون نماییم ناامنی در همه جا ایجاد می‌شود.

اکبری تاکید کرد: نامزدهای انتخاباتی و مردم حقوق و تکالیفی دارند که به موجب قانون باید به این قوانین و تکالیف عمل شود و به آن پایبند باشیم، دستگاه‌های ناظر و مجری نیز دارای تکالیفی هستند که باید آنها را اجرا کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان عنوان داشت: به موجب قانون تمامی قوانین باید مشخص و اجرایی شود، بخش مهمی از انتخابات مربوط به قانون است تا از هرج و مرج و بی‌نظمی در انتخابات جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: باید آنگونه که شایسته است، قانون اجرا شود تا حق مردم که حکومت را تشکیل داده‌اند، مورد هجمه قرار نگیرد و ناظران، مجریان و همه کسانی که با دستگاه‌ها همکاری می‌کنند باید خصلت خود را از ابتدا تا انتها حفظ نمایند.

اکبری در پایان اظهار داشت: طبق ماده 35 در قانون انتخابات، کاندیدای ریاست جمهوری باید شرایط مشخصی را دارا باشند تا شورای نگهبان بتواند آنها را تأیید نماید و شورا به‌عنوان امین مردم باید نهایت دقت و توجه را در انتخاب‌هایش داشته باشد که در مقام گفتار شاید ساده به‌نظر برسد اما در مقام عمل بسیار سخت است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید