خبر فوری

فوق تخصص جراحی اطفال و قلب وعروق در هرمزگان وجود ندارد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، غلامعباس مؤمنی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چهارمین همایش یادواره شهدای جامعه پزشکی استان هرمزگان با حضور مدیران، اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی و مسؤولان و فرمانده‌هان نظامی دوران دفاع مقدس، روز سه شنبه 10 اسفندماه سال جاری در بیمارستان شهید محمدی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: قرار است در این روز از کتاب خاطرات و زندگینامه سرداران و شهدای جامعه پزشکی استان در راستای گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس نیز رونمایی شود.

مؤمنی تصریح کرد: تجلیل از خادمان بسیج جامعه پزشکی هرمزگان در اربعین سالجاری، تشییع دو شهید گمنام، سخنرانی حجت‌الاسلام توکل، مداحی و دعوت از خانواده‌های شهدا از دیگر برنامه‌های چهارمین گرامی‌داشت شهدای جامعه پزشکی هرمزگان است.

مسؤول بسیج جامعه پزشکی هرمزگان با اشاره به آمار جذب نیروی انسانی جامعه پزشکی استان، اضافه کرد: 200 نفر در سالجاری سهمیه ما بوده است که در این راستا توانسته‌ایم 390 نفر را جذب بسیج کنیم.

مؤمنی افزود: اهداف سازمان بسیج جامعه پزشکی زنده نگه داشتن ارزش‌های واقعی پزشکی در واقع ایثار و شهادت است و پزشک را در واقع باید به‌عنوان حکیم شناخت.

وی یادآور شد: مناطق محرومی در استان وجود دارد که بسیج جامعه پزشکی با پتانسیل‌های خود و سازمان‌های مردم‌نهاد به رایگان به خدمات در بین مردم می‌پردازد.

این مسؤول اضافه کرد: سازمان بسیج جامعه پزشکی در خصوص پیشگیری بیماری‌ها با کادر بهداشت و درمان در کنار سایر اقشار دانشگاه، هلال احمر به وظایف خود در روستاها و مناطق کمتر برخوردار از خدمات پزشکی، نقش ایفا می‌کند.

مسؤول بسیج جامعه پزشکی هرمزگان تصریح کرد: سازمان بسیج جامعه پزشکی هرمزگان در سال 79 با حضور تعدادی از پزشکان قدیمی با نیروی مضاعفی با شعار «همه جامعه پزشکان بسیجی هستند» کار خود را شروع کرد.

وی اظهار کرد: زمانی که مسأله فراجناحی و فرامرزی مطرح می‌شود، بسیج جامعه پزشکی در کشورهای سوریه، عراق و آفریقا که نیاز به امدادرسانی دارند به‌صورت رایگان به ارائه خدمات می‌پردازند.

مؤمنی بیان داشت: پزشکان و پیراپزشکان و جامعه پزشکی امروز بالغ بر 1250 نفر بسیجی از شرق تا غرب استان عضویت دارد و سازمان بسیج جامعه پزشکی در هر شهرستان یک کانون جامعه پزشکی دارد و بندرعباس 4 کانون که اعضای آنها جمعی از پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران و بهیاران را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به خدمات‌دهی 11 هزار نفر در مدت 13 روز در اربعین حسینی در بیمارستان صحرایی تخصصی در کربلا اظهار داشت: طی این مدت درمان‌های سرپایی، تزریقات و داروخانه انجام شد که در خصوص دارو بالغ بر 100 میلیون تومان هزینه شده است که بسیج جامعه داروسازان استان هزینه آن را  تقبل کرده است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون 6 بیمارستان صحرایی توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی استان ایجاد شده تصریح کرد: ما اگر یک بیمارستان صحرایی در شرق ایجاد نموده‌ایم به همان میزان هم در غرب استان انجام سده است.

مؤمنی اضافه کرد: سازمان بسیج جامعه پزشکی استان تلاش کرده است با توجه به شناخت وضعیت فقر در هرمزگان در جهت تحقق اهداف خود در راستای خدمات‌رسانی به روستاییان گام بردارد و علاوه بر دستاوردهای خوب این سازمان در استان همچنان در عرصه محرومیت‌زدایی با شرایط مطلوب، گام‌های اساسی برداشته شود.

رئیس بیمارستان خلیج فارس بندرعباس ادامه داد: هرمزگان از لحاظ شاخص‌های اقتصادی به نسبت قبل توسعه بسیار زیادی پیدا کرده است اما هنوز دچار مشکلات زیادی است و درصد بالایی از کمبود تخت‌های بیمارستانی در استان وجود دارد و در حال حاضر در بیمارستان خلیج فارس بندرعباس 225 تخت فعال وجود دارد.

مؤمنی با اشاره به کمبود پزشک متخصص ریه، غدد و گوارش در استان بیان داشت: سالانه بیش از 12 هزار نفر در هرمزگان زاد و ولد صورت می‌گیرد که در حال حاضر فوق تخصص جراحی اطفال و قلب وعروق در استان وجود ندارد.

وی افزود: در  بحث غربالگری و ارزیابی که در استان به عمل آمده شایع‌ترین بیماری‌ها در چشم‌پزشکی، آب مروارید، فشارخون، غدد، سنگ کلیه و دیابت بوده است.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی هرمزگان گفت: در برخی نقاط و روستاهای استان فقر تغذیه و مشکل کمبود آهن وجود دارد و بعضی از بیماری‌ها در صورتی که دسترسی به مراکز درمانی نداشته باشند، بیماری مزمن می‌شوند که با برگزاری اردوهای جامعه پزشکی به سراسر نقاط استان می‌توان کمکی به این موضوع شود.

مؤمنی در پایان سخنانش تصریح کرد: بندر شهید رجایی دروازه اقتصادی کشور و خاورمیانه است اما به جز خاک تریلی‌ها و خودروها چیزی نصیب مردم هرمزگان نمی‌شود، صنایع غرب، گمرک و بنادر باید درصد درمان خود را بپردازند، چراکه آلودگی نصیب این مردم می‌شود ولی سود آن به استان‌های دیگر کشور می‌رود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید