خبر فوری

اسباب‌بازی‌هایی که در انتظار بچه‌های بشاگردند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس،اسفندماه سال گذشته کمپین ساده و نقلی به راه افتاد به‌نام «تو هم بازی» کمپینی که قرار بود دل برخی از بچه‌های بی‌بضاعت در شب عید را شاد کند تا آنها هم با داشتن اسباب‌بازی‌هایی که شاید هر شب خوابش را می‌دیدند ذوق کنند. آقای مجید خسرو انجم، کاریکاتوریستی است که همه او را با طرح‌ها و نقاشی‌های زیبا و تأمل برانگیزش می‌شناسند؛ اما او در کنار این فعالیت کاری‌اش تلاش می‌کند آخر سال تا جایی که می‌تواند دل بخشی از بچه‌هایی که خانواده‌شان توان مالی آنچنانی ندارند شاد کند. مخصوصاً وقتی که متوجه شد آرزوی خیلی از آنها در شب عید گرفتن اسباب‌بازی‌های دوست داشتنی است. از یک توپ ساده گرفته تا عروسک، آدم آهنی، ماشین و… او امسال هم دست به کار شده و کمپین «تو هم بازی» را از هفتم تا هجدهم اسفند به راه انداخته تا همه دست به دست هم دهیم و این‌بار بچه‌های بشاگرد در هرمزگان را دلشاد کنیم.

نقاشی کشیدن با بچه‌های بد سرپرست و بی‌سرپرست جرقه شکل‌گیری کمپین «تو هم بازی» را در ذهن مجید خسرو انجم ایجاد کرد. او برای «صبح‌نو» ماجرای آن را اینطور تعریف می‌کند: «کمپین «تو هم بازی» یک ایده نبود. یک نیت بود که به این شکل درآمد. یک سری از دوستان من معمولاً هر هفته دور هم جمع می‌شوند و با هم به محله‌های جنوب شهر می‌روند و با راه‌های گوناگون به بچه‌های بی‌بضاعت کمک می‌کنند. یک بار از من خواستند با آنها بروم و با این بچه‌ها نقاشی بکشم. من از این ایده خیلی خوشم آمد و با آنها همراه شدم. وقتی با بچه‌ها نقاشی می‌کشیدم چون نزدیک عید بود می‌پرسیدم دوست دارند عیدی چه هدیه‌ای بگیرند. همه قریب به اتفاق می‌گفتند دلشان اسباب‌بازی می‌خواهد. وقتی علاقه آنها به گرفتن اسباب‌بازی به عنوان عیدی را دیدم با خودم گفتم یک روز تا حدی که در توان خودم است اسباب‌بازی بگیرم و به عنوان عیدی برایشان ببرم.»
او در همین فکرها بوده به سرکارش می‌رود و در آنجا با ایده‌ای بهتر روبه‌رو می‌شود که می‌توانست از طریق آن بچه‌های بیشتری را دلشاد کند: «وقتی به سر کارم رفتم فکری که در سرم بود را با یکی از دوستانم مطرح کردم. او گفت برای عید با گروه جهادی محبین‌الائمه قرار است به قلعه گنج بروند و با خود مصالح ببرند تا آنجا را در حد توان آباد کنند. من هم با خودم فکر کردم می‌توانم این موضوع را با دنبال‌کنندگانم در اینستاگرام مطرح کنم و از آنها بخواهم تا برای بچه‌های قلعه گنج اسباب‌بازی نو بخریم و به‌عنوان عیدی ببریم. نام این کار را هم برای آنکه به شکل هشتک دربیاید و به خوبی دیده شود «تو هم بازی» گذاشتیم.»
استقبالی که پیش‌بینی نشده بود
خسرو انجم می‌گوید به هیچ عنوان این میزان استقبال را پیش‌بینی نمی‌کرد. همینطور اتفاقاتی که بعد از آن رخ داد: «فکر نمی‌کردم مردم تا این حد از این ایده استقبال کنند. به طوری که با اتفاقات عجیب و غریبی هم روبه‌رو شدم. مثلاً یک دوستی در آمریکا داشتم که از همان جا از دی‌جی کالا سفارش یکسری عروسک داد و تمام آنها را خرید و برای ما ارسال شد. یا یک دوست دیگر با پیگیری‌هایی که انجام داد تعداد زیادی کفش ورزشی توانست تهیه کند. دوستی دیگر تعداد زیادی توپ برایمان خرید و توپ‌هایی که می‌توانست کودکان زیادی را به خود مشغول کند و این اتفاقات عالی بودند.»

لطفاً اسباب‌بازی نو بفرستید
خالق کمپین «تو هم بازی» یکی از شرط‌های اصلی کمپین‌اش را ارسال اسباب‌بازی‌های نو اعلام کرد و گفت: «یکی از مهم‌ترین شرط‌های ما در این کمپین ارسال اسباب‌بازی‌های نو بود. حتی اسباب‌بازی‌های در حد نو هم نه. شما اگر بخواهید برای بچه خواهرتان اسباب‌بازی بخرید حتی اگر در خانه اسباب‌بازی در حد نو هم داشته باشید آن را به‌عنوان کادو به او هدیه نمی‌دهید. تاکید ما این بود که این بچه‌ها هم نباید با عزیزان و نزدیکان‌مان فرق داشته باشند. با این وجود خیلی‌ها هم اسباب‌بازی‌های در حد نو فرستاده بودند که ما آنها را به خیریه‌های تهران دادیم تا آنها را بازسازی، شست‌وشو و ترمیم کنند و سپس در خیریه‌هایشان مورد استفاده قرار دهند؛ اما اسباب‌بازی‌هایی که به قلعه‌گنج رفتند هیچ‌یک دست دوم نبودند و همگی نو و جدید بودند.»

اسباب‌بازی‌هایی که به بشاگرد می‌روند
استقبال بالای سال گذشته مجید خسرو انجم را بر آن داشت تا امسال هم تعداد دیگری از بچه‌های بی‌بضاعت را با کمپین آخر سالی‌اش خوشحال کند: «شور و شوق سال گذشته من را از بهمن ماه به این فکر واداشت تا بار دیگر این کمپین را کلید بزنم. امسال قرار است گروه جهادی محبین‌الائمه به بشاگرد برود و من از بهمن‌ماه به این فکر بودم که چه کارهایی امسال انجام دهم، چطور تبلیغات را شروع کنم و چه پوستری طراحی شود و… اما دیدم قبل از آنکه من بخواهم کاری را شروع کنم بسیاری از دوستان خودشان پیشقدم شدند و سؤال می‌کردند که چطور می‌توانند اسباب‌بازی‌ها را به دست من برسانند و این‌بار مقصد کدام شهر است؟ برای همین در من انگیزه خیلی بیشتری به وجود آمد که این کار را قوی‌تر و جدی‌تر پیش ببرم.»

یک کامیون اسباب‌بازی نو
او با اشاره به اینکه سال قبل موفق نشد به همراه اسباب‌بازی‌ها به قلعه گنج برود از کامیونی پر از اسباب‌بازی می‌گوید که بچه‌های قلعه گنج را دلشاد کرد: «سال قبل نتوانستم با بچه‌های گروه جهادی محبین‌الائمه به قلعه گنج بروم؛ اما اسباب‌بازی‌هایی که جمع‌آوری شد به 3 کامیون رسید که پس از غربالگری یک کامیون شد. چون برخی از آنها همانطور که گفتم در حد نو بود و ما فقط اسباب‌بازی‌های کاملاً نو را به قلعه گنج بردیم. در میان این اسباب‌بازی‌ها توپ، بازی‌های فکری، فوتبال دستی و… یعنی اسباب‌بازی‌های گروهی و چندنفره زیاد وجود داشت. با این اسباب‌بازی‌ها و سایر آنها به بیش از 1٠ هزار اسباب‌بازی رسیدیم که رقم خوب و قابل توجهی است. حتی در میان آنها اسباب‌بازی‌هایی در ابعاد بزرگ هم وجود داشت که گروه با تجربه محبین‌الائمه با برگزاری مسابقه‌های گوناگون آنها را به برنده مسابقه اهدا کردند.»
این کاریکاتوریست در پایان علت گسترده نکردن این کمپین را اینطور توضیح می‌دهد: «کمپین «تو هم بازی» امسال از هفتم تا 18 اسفند ماه یعنی دو هفته کاری ادامه دارد. علت آنکه این کمپین را بیشتر از این گسترش نمی‌دهم و قرار است اسباب‌بازی‌ها از طریق گروه جهادی محبین‌الائمه به بشاگرد برود به این دلیل است که گسترده کردن آن هم زمان می‌خواهد، هم هزینه و هم تبلیغات گسترده که در حال حاضر این امکان برای من وجود ندارد. در نتیجه تلاش می‌کنیم آنچه در وسع‌مان است به بهترین شکل اجرایی کنیم.»

* صبح نو

مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است.

بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید