خبر فوری
هرمزبان:گروه فعالیت های قرآنی: نخستین دوره مسابقات قرآنی کانون های مساجد روستایی در دو رشته حفظ جزء 30 و اذان برگزار شد، 37 نفر از برترین قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد روستاهای جاسک در رده سنی 7 تا 15 سال با یکدیگر به رقابت پرداختند.

برگزاری نخستین دوره مسابقات قرآنی کانون های مساجد روستایی جاسک

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان،در این دوره از مسابقات قرآنی که با همکاری شش کانون فرهنگی هنری مساجد روستایی شهرستان جاسک برگزار شد، فعالان قرآنی مساجد 9 روستای همجوار روستای کوئیک شرکت کردند.

مولوی محمد نبی گرگیج، امام جماعت روستای بهمدی در آیین اختتامیه این دوره از مسابقات، در خصوص اهمیت و فضیلت قرآن به ویژه حفظ، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری در خصوص حفظ قرآن تاکیدات فراوانی دارند می توان با اجرای چنین مسابقاتی، بستر مناسبی را برای تشویق و ترغیب نونهالان و نوجوانان به سمت فراگیری قرآن فراهم کرد.

وی، آماده كردن جان براى پذيرش قرآن و خالص كردن نيّت براى رضاى خداوند را نخستين گام براى حفظ قرآن دانست و افزود: اگر مربى كلاس حفظ، خود نیز قرآن باشد تأثير زيادى بر متربیان مى‌گذارد، اما اگر حافظ نباشد باز هم مى‌تواند همراه با شاگردان و پا به پاى آن‌ها و يا جلوتر از آن‌ها اقدام به حفظ کند.

مولوی حبیب الرحمن صحت، مدیر کانون فاطمی مسجد بازار جاسک و از مربیان حفظ نیز هدف از برگزاری این دوره مسابقات را ترویج فرهنگ قرآنی، ارتقا سطح سواد قرآنی و تشویق نونهالان و نوجوانان به سوی فراگیری قرآن برشمرد.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار است که این مسابقات در دهستان جاسک کهنه و در مناطق روستایی حوزه غرب شهرستان جاسک برگزار می شود، ابراز امیدواری کرد که این روند به همت مسئولین و همکاری مربیان قرآنی و کانون های فرهنگی هنری مساجد تداوم یابد.

در پایان این مسابقه: مهران یلانبر فرزند حسین از کانون فرقان روستای کوئیک، جمال نورزهی از  کانون نبوت روستای زمین لشکری و مبین آبخون فرزند ابراهیم  از کانون فرقان روستای کوئیک به عنوان نفراتاول تا سوم حفظ جزء 30 و در رشته اذان نیز میثم یلانبر فرزند کرم از کانون فرقان روستای کوئیک و الیاس دهانی  فرزند غلام الله از روستای لافیک مشترکا اول، عبدالرشید ملاحی فرزند ابراهیم از فرقان روستای کوئیک دوم و عبدالحمید رحمانی فرزند دادمحمد از  کانون ابوالفضل روستای گزدان سوم شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید