خبر فوری

اهتزاز پرچم منطقه آزاد قشم در کشور لیتوانی / مدال برنز مسابقات جهانی بر گردن پاراگلایدر کار جزیره

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از قشم به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، فرزین حقدل روز سه شنبه با بیان این مطلب گفت: علیرضا عمیدی ورزشکار موسسه پروازی "آسمان بهران" منطقه آزاد قشم موفق به کسب مدال برنز رقابت های جهانی فرود دقت روی دریاچه "یخ" در کشور لیتوانی شد.

وی ادامه داد: این ورزشکار منطقه آزاد قشم با پرواز توسط پاراگلایدر در کشور لیتوانی بعد از 10 مرحله پرواز در شرایط سخت و سرد در دمای منفی 18 تا 22 درجه توانست مقام پنجم را در رده انفرادی و مقام سوم جهانی را در رده تیمی کسب و مدال برنز را به گردن خود بیاویزد.

به گفته حقدل، این ورزشکار ایرانی که با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم در این رقابت ها شرکت کرده بود، سهمیه شرکت در مسابقات جهانی دسته اول FAI CAT 1 کلاسیک پاراموتورسال 2017 و  مسابقات جهانی دسته اول FAI – CAT 1 پاراگلایدر سال 2017 را نیز به دست آورد.

وی بیان داشت: فدراسیون ورزش های جهانی FAI در تلاش است که مسابقات پاراگلایدر و چتربازی در رشته فرود دقت هم در المپیک برگزار شود که این موضوع مهم در هیئت المپیک در حال بررسی است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: علیرضا عمیدی نخستین و تنها ورزشکار ایرانی این رشته تا کنون چندین مدال طلا، نقره و برنز از مسابقات جهانی FAI کسب کرده است.

حقدل افزود: نام این ورزشکار منطقه آزاد قشم در لیست فدراسیون جهانی  FAIهم به عنوان یکی از 100 خلبان برتر پاراگلایدر و پاراموتور دنیا به ثبت رسیده و تنها ایرانی ورزشکار این رشته است که حکم رسمی و داوری در مسابقات بین المللی آمریکا و چندین مسابقه FAI  را دارد و در مهمترین و بزرگترین تیم های جهانی رقابت کرده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید