خبر فوری

۶۵۰ تن مواد مخدر در کشور کشف شده است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از استانداری هرمزگان، سردار علی مویدی در جلسه تودیع و معارفه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هرمزگان، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۶۵۰ تن مواد مخدر در کشور کشف شده و نزدیک به ۱۳ درصد رشد داشته است.

سردار مؤیدی افزود: هرمزگان جزء سه استان برتر کشور در مبارزه با قاچاق مواد مخدر است که امسال در این استان بیش از هشتاد تن مواد مخدر کشف شده است که ۴ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است.

وی گفت: رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر در کشور اجتماعی کردن مبارزه با اعتیاد و قاچاق مواد مخدر بوده و هرمزگان از استان‌هایی است که می‌تواند در امر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر پیشرو باشد.

سردار مؤیدی افزود: در مبارزه با قاچاق مواد مخدر نباید فقط به مواد مخدر سنتی توجه داشت بلکه باید مراقب توسعه قاچاق موادمخدر صنعتی نیز بود.

وی با بیان اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برای سال آینده متعهد می‌شود ۲۰ سالن ورزشی روستایی در هرمزگان تجهیز کند، افزود: هر کارفرمایی که یک معتاد بهبودیافته را استخدام کند، تا ۱۰میلیون تومان وام بدون بهره دریافت می‌کند.

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان نیز در این جلسه گفت: در یازده ماه امسال بیش از هشت هزار و دویست پرونده مرتبط با مواد مخدر در دادگاه انقلاب استان تشکیل و بیش از هشت هزار و ۱۰۰ پرونده نیز مختومه شده است.

حجت‌الاسلام اکبری افزود: پرونده‌های تشکیل‌شده در این مدت بیش از ۱۵ درصد رشد داشته و پرونده‌های مختومه هم بیش از ۱۳ درصد افزایش یافته است.

بهروز اکرمی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان نیز بیان کرد: مجموعه ان ای (NA) یکی از موفق‌ترین نمونه‌های مبارزه با اعتیاد است که باید الگوی مقابله با اعتیاد باشد.

مهران جلائی، مدیرکل صداوسیمای مرکز خلیج‌فارس نیز عنوان کرد: صداوسیمای مرکز خلیج‌فارس آماده تولید آثار فاخر نمایشی و سریالی درزمینهٔ مقابله نرم و فرهنگی با اعتیاد و قاچاق مواد مخدر است و در این زمینه طرح‌های مختلفی برای تولید آماده است که نیازمند حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

همچنین پرویز افشار معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تصریح کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر در دو بخش آثار ملی و شبکه‌های استانی از تولید آثار نمایشی و فرهنگی صداوسیما درزمینهٔ مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد حمایت می‌کند.

در پایان از زحمات فرزاد ابراهیمی میمندی دبیر سابق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هرمزگان قدردانی و حسین‌پور به‌عنوان دبیر جدید این شورا معرفی شد.

مدیریت کل بهزیستی هرمزگان، معاونت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، ریاست شبکه بهداشت شهرستان‌های قشم و بندرلنگه از سمت‌های سابق حسین‌پور، دبیر جدید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هرمزگان بوده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید