خبر فوری

هیچ فریضه‌ای مانند نماز بازدارنده انسان از گناهان نیست

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام محمدحسن فروزان‌نژاد امشب در نشست با فعالان فرهنگی مساجد، اظهار کرد: فریضه نماز یک امر بازدارنده انسان از گناهان است و باید تأثیرات قبولی نماز به درگاه خداوند را بتوانیم در زندگی خود ببینیم و الا نماز ما مورد قبول درگاه حق نبوده است.

وی با بیان این که به پا داشتن نماز به‌خصوص نماز اول وقت و آن‌هم در مسجد فوز عظیمی است که خداوند نصیب بندگان مخصوص خویش می‌کند و آنهایی که در مساجد به برگزاری باشکوه و منسجم نماز کمک می‌کنند نیز پاداشی دوچندان دارند.

رئیس ستاد اقامه نماز هرمزگان اضافه کرد: شرایط برگزاری مناسب نماز باید در همه ایران اسلامی برای افراد جامعه مهیا باشد ولی متأسفانه شرایط برگزاری مناسب نماز در سطح جاده‌های کشور به نحو مطلوبی فراهم نیست و گاهی انسان برای یافتن یک محل مناسب برای وضو و اقامه نماز در جاده‌ها باید مدت زیادی صبر کند که این شایسته جامعه ما نیست.

فروزان‌نژاد با اشاره به نزدیکی ایام نوروز و ضرورت برنامه‌ریزی برای برگزاری نماز جماعت در محل‌های مناسب در فضاهای گردشگری و استفاده از ظرفیت مساجد در این ایام برای ارائه خدمات مستمر به مسافران نوروزی، خاطرنشان کرد: مردم ایران مردمی ولایت‌مدار و دین‌دار هستند و رمز پیروزی ملت ایران در صحنه‌های مختلف نیز همین روحیه اعتقادی است.

وی برپاداشتن نماز را سبب تقویت اعتقادات درونی انسان دانست و گفت: نماز ریشه اعتقادات انسان به خدا است و باید در جامعه نیز شرایط برگزاری آن فراهم شود.

رئیس ستاد اقامه نماز از مساجد نزدیک به جاده‌ها و همین طور مساجد همجوار با مکان‌های تفریحی و گردشگری خواست تا برای ایام نوروز برنامه ویژه‌ای تدارک ببینند که مردم بتوانند در هر زمان از شبانه‌روز برای حضور در آنها اقامه نماز استفاده کنند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید