خبر فوری

کاهش آسیب های اجتماعی و مبارزه با اعتیاد از اولویت های هلال احمر

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، طرح ملی پیمان در حالی با حضور مدیر عامل هلال احمر آذربایجان شرقی و مسئولان شهرستان مراغه در این شهرستان آغاز به کار کرد که ۲۲۰ تن از مربیان جوانان از پنج استان منطقه هفت شامل استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل و گیلان  بمیزبانی آذربایجان شرقی و شهر مراغه بمدت سه روز در این طرح شرکت خواهند داشت.

کاهش آسیب های اجتماعی و مبارزه با اعتیاد از اولویت های هلال احمر است

مدیر عامل هلال احمر آذربایجان شرقی پنجشنبه در آیین افتتاحیه این طرح ملی در مراغه گفت :هلال احمر بدنبال تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی و مبارزه با اعتیاد است و با وجود اینکه در نزد افکار عمومی بیشتر بعنوان دستگاه امداد رسان در حوادث شناخته شده است، با این حال در سایر حوزه ها هم فعالیت های قابل توجهی دارد.

سعید کنعانی ادامه داد :یکی از این حوزه ها سازمان جوانان است که وظیفه تعلیم و تربیت و آموزش جوانان را بر عهده و در اکثر حوزه های اجتماعی فعال بوده و برنامه های متعددی در بحث ایدز و اعتیاد انجام داده است زیرا امروز اعتیاد به یک معضل بزرگ اجتماعی  تبدیل شده و ریشه کن کردن آن اراده ملی را می طلبد.

وی تاکید کرد: هلال احمر اخیرا با اجرای طرح ملی پیمان در صدد آموزش مربیان در بحث اعتیاد و تسری دادن آن به اعضای جوانان است.

مدیر عامل هلال احمر آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت آموزش گفت :آموزش در هر مبحثی حرف نخست را می زند و بایستی جدی گرفته شده و در پیچ و خم اعداد و ارقام از رسالت اصلی خود دور نشده و تبدیل به ارزش اجتماعی شده و تولید سرمایه اجتماعی نماید.  

هلال احمر نقش مهمی در پیشگیری از بحران ها دارد

معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این مراسم گفت :برگزاری کارگاه ها و طرحهای هلال احمرنقش مهمی در پیشگیری از بحران دارد و این مجموعه ثابت کرده است که در تمامی حوادث و بحران ها پیشگام بوده و تقویت آن بایستی در اولویت قرار گیرد.

ظفر محمدی ادامه داد: ایران یکی از کشورهای حادثه خیز دنیا بوده  و بیش از ۹۵ در صد خاک آن در دایره حوادث طبیعی قرار گرفته است  و به همین دلیل لازمه کاهش آسیب های حوادث طبیعی آموزش افراد جامعه است که این امر با برگزاری کارگاه ها و کلاسهای آموزشی و سایر روش های آموزشی محقق می شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد:  مهمترین مقوله در امر حوادث پیشگیری است که با برنامه ریزی لازم این امر در جامعه محقق می شود و در این بین باید از تلاش های نجاتگران هلال احمر تجلیل کرد زیرا بخاطر نجات دیگران جان خود را بخطر می اندازند و با ایثارگری های زاید الوصف خویش گرفتاران را نجات می دهند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه تصریح کرد : جمعیت هلال احمر علاوه بر حوادث در بحث آسیب های اجتماعی هم ورود خوبی داشته و یکی از این ها طرح ملی پیمان است که در راستای برطرف نمودن دغدغه های مقام معظم رهبری و مسئولان نظام در بحث مواد مخدر اجرا می شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید