خبر فوری

به‌دنبال استفاده از ظرفیت بنیاد مستضعفان برای توسعه جزایر هستیم

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از قشم، جاسم جادری بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید رئیس بنیاد مستضعفان کل کشور از جزیره هنگام و لارک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بنیاد مستضعفان در توسعه جزایر ایرانی خلیج فارس، از آقای سعیدی‌کیا و همکاران ایشان در بنیاد مستضعفان دعوت کردیم تا بازدیدی از جزایر لارک و هنگام داشته باشند و امروز این فرصت فراهم شد تا از نزدیک بازدید میدانی نیز از این دو جزیره داشته باشیم.

وی افزود: توسعه و عمران جزایر ایرانی خلیج فارس مدت‌ها است که در دستور کار دولت‌های مختلف قرار داشته اما به‌دلیل گستردگی جزایر و نیازهای متعدد آنها، مجموعه مشکلاتی وجود دارد که در نظر داریم از ظرفیت بنیاد مستضعفان برای رفع نیازهای مردم و ایجاد گشایش در زمینه‌های مختلف توسعه‌ای استفاده کنیم.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه نیازمند به همکاری نهادهای حاکمیتی برای توسعه جزایر استان هرمزگان و رفع محرومیت‌های آن هستیم، خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد برکت، حرکت‌های خوبی را در جزایر از جمله در جزیره هرمز آغاز کرده‌اند و امیدواریم بتوانیم با بنیاد جانبازان نیز تفاهم‌نامه‌ای امضا کنیم که در زمینه عمران و آبادانی جزایر وارد میدان شوند.

جادری عنوان کرد: در جزیره هنگام و لارک نیازهایی نظیر توسعه زیرساخت‌های گردشگری، ایجاد اسکله مسافری، تکمیل موج‌شکن‌ها و توانمندسازی اقتصاد مردم مطرح است که پروژه‌هایی نیز در این زمینه تعریف شده که مشارکت بنیاد مستضعفان می‌تواند به اجرای پروژه‌ها سرعت دهد تا بتوانیم مردم این منطقه را از محرومیت رهایی بخشیم.

وی گفت: در جزیره هنگام و لارک بحث سرمایه‌گذاری در زمینه تولید ماهی در قفس نیز مطرح است که بازده اقتصادی بسیار خوبی دارد و همین‌طور در زمینه فعال‌شدن معدن سنگ آهک هنگام نیز می‌توانیم همکاری‌های مشترکی را با بنیاد مستضعفان آغاز کنیم.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از فارس، محمد سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان در سفری یک روزه به هرمزگان، پیش از ظهر امروز وارد جزیره قشم شد و از جزایر هنگام و لارک در آبهای خلیج فارس بازدید کرد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید