خبر فوری

کسبه و بازاریان در فرمانداری شهرستان بندرلنگه تجمع کردند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرلنگه در حوزه غرب استان هرمزگان، هر ساله در آستانه فرا رسیدن ایام نوروز نمایشگاه بهاره با هدف تأمین مایحتاج ضروری مردم و تنظیم بازار با حضور تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان محصولات مختلف در شهر بندرلنگه برگزار می‌شود.

برگزاری این نمایشگاه که کم و کیف آن همواره مخالفان و موافقان زیادی را به همراه داشته، امسال با کش و قوس‌هایی همراه است، جمعی از بازاریان و کسبه شهر بندرلنگه با حضور در فرمانداری شهرستان بندرلنگه به برگزاری نمایشگاه بهاره امسال در این شهر اعتراض داشتند و خواستار عدم برگزاری این نمایشگاه شدند.

بازاریان و کسبه بندرلنگه از ایجاد چنین نمایشگاه‌هایی معترض هستند و اذعان دارند، با وضعیت نابسامان اقتصادی و کاهش قدرت خرید، مردم نیز به کالاهای بی‌کیفیت روی آورده و این نمایشگاه نیز محل تجمع این نوع کالاها از اقصی نقاط کشور است آن هم در شرایطی که بازاریان این شهر پس از یک سال بی‌رونقی کسب و کار چشم امیدشان را به بازار شب عید دوخته‌اند تا شاید بتوانند حداقل در پایان سال دخل و خرج خود را برابر کنند.

اما در این بحبوحه بی‌رونقی بازار، اعلام می‌شود که سومین نمایشگاه در طول یک سال آماده برگزاری است و مسئولان شهرستانی تصمیم به برگزاری این نمایشگاه می‌گیرند که این تصمیم آنها منجر به اعتراض بازاریان بندرلنگه شده است.

این معترض بودن در حالی است که مسوولان برگزاری این نمایشگاه مقدمات برپایی غرفه‌ها را آماده کردند و در حال بستن داربست‌ها نیز هستند.

بر این اساس خبرنگار فارس در میان کسبه و بازاریان حضور یافت و به درد دل آن‌ها و دلایل این اعتراض گوش داد.

یکی از کسبه به نام علی رضا از صنف پوشاک، گفت: بازار بندرلنگه گنجایش نمایشگاه بهاره را ندارد، مجمع امور صنف هماهنگ نیست و رئیس آن می‌گوید، نمایشگاه موجب پیشرفت شهر می‌شود، کسبه راضی نیستند که طی دوماه این دومین نمایشگاه و از اول سال سومین آن برگزار شود.

محمد از صنف کیف و کفش اضافه کرد: هزینه تهیه یک غرفه از این نمایشگاه 600 هزار تومان است و با این وضعیت نابسامان اقتصادی و بازار، برای من شرکت در آن به صرفه نیست.

فرزاد که صاحب کافی شاپ است، گفت: فرقی بین بومی و غیر بومی نمی‌گذارند وبرای گرفتن غرفه از نمایشگاه هم تخفیف قائل نمی‌شوند.

عبدالحمید از صنف بدلیجات تصریح کرد: غرفه‌دار غیر بومی نیز اجناس ارزان و بی‌کیفیت می‌آورد تا به‌صرفه باشد.

شمس از صنف لوازم آرایشی و بهداشتی با اشاره به اینکه در 12 ماه سال سه ماه آن بازار تعطیل است، یادآور شد: ایام ماه محرم وصفر و رمضان که بازار تعطیل است و فصل تابستان هم به علت شرایط جوی و گرمای هوا کسی در این شهر نمی‌ماند و بعد هم که در طول سال این نمایشگاه راه‌اندازی می‌شود و اجناس بنجل و گران را به مردم می‌فروشند که خود باعث بی‌رونقی بازار خواهد شد و همچنین صنف آرایش و بهداشتی با داشتن وسایل بهداشتی که نمی‌تواند در این نمایشگاه شرکت کند.

فاطمه پرخو از صنف پوشاک، گفت: دارای 6 بچه یتیمم که از همین مغازه فروش پوشاک امرار معاش می‌کنم و نه تحت پوشش کمیته امداد و نه هیچ نهاد دیگر هستم و این نمایشگاه بازار را خراب می‌کند.

هاشمی از صنف لوازم خانگی گفت: طی تماسی که با رئیس مجمع امور صنفی داشتم و مطرح کردم که چرا در این فصل نمایشگاه برگزار می‌شود، ایشان گفتند، دستور از وزیر کشور آمده و باید اجرا شود و از دست ما هم خارج است و مبلغ 10 میلیون تومان هم به حساب داربستی برای برپایی غرفه‌ها واریز شده است.

سبیلی یکی از نمایندگان تجمع کنندگان که با ارسلان بهاری فرماندارشهرستان بندرلنگه در خصوص نمایشگاه بهاره دیدار کرده بود، اظهار داشت: در این دیدار فرماندار گفت، دستور برپایی نمایشگاه کشوری است و بنده به عنوان نماینده دولت باید دستورات را اجرا کنم.

محمدعلی خاوند عضو شورای شهر نیز که در محل فرمانداری حضور پیدا کرده بود، افزود: دستورات دولتی باید طوری باشد که منافع مردم نیزدر نظر گرفته شود.

شایان ذکر است، برخی از بازاریان نیز لیست بدهی و چک‌های برگشتی خود را نیز در این تجمع به دست داشتند و به ما نشان می‌دادند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید