خبر فوری

کلنگ نیروگاه 1400 مگاواتی سیریک با حضور وزیر انرژی روسیه به زمین زده می‌شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، کار احداث نیروگاه 1400 مگاواتی سیریک، بعد از ظهر امروز با حضور چیت‌چیان وزیر نیرو کشورمان و الکساندر نوآک وزیر انرژی روسیه در استان هرمزگان آغاز می‌شود.

این نیروگاه 1400 مگاواتی با همکاری شرکت تکنوپروم اکسپورت روسیه و شرکت ایران عمران آذرستان در منطقه ساحلی شهر بندر کوهستک در محدوده روستای کرپان شهرستان سیریک ساخته می‌شود و هم‌اکنون عملیات زیرسازی محوطه و سایت اصلی این نیروگاه به وسعت 100 هکتار پایان یافته است.

این نیروگاه در قالب 4 واحد 350 مگاواتی و در طول مدت 55 ماه ساخته خواهد شد اما یک واحد از آن بعد از 42 ماه از آغاز عملیات اجرایی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و برق آن وارد شبکه می‌شود.

برای ساخت این نیروگاه 1.2 میلیارد یورو سرمایه‌گذاری مشترک صورت می‌گیرد که با کامل‌ شدن ساخت آن، عملا انرژی مورد نیاز برای توسعه سواحل مکران تأمین می‌شود.

همین‌طور قرار است تا در مجاورت این نیروگاه، یک واحد آبشیرین‌کن نیز احداث شود.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از فارس، روسیه همواره در اجرای طرح‌های اقتصادی و صنعتی در کشورمان اشتیاق ویژه‌ای نشان داده و روس‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌گذاران بخش انرژی ایران هم در حوزه نفت و گاز و هم در حوزه تولید برق مطرح هستند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید