خبر فوری

70 هزار هرمزگانی سال گذشته به تماشای فصل شیدایی نشستند

حبیب بهادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس در خصوص دومین سال اجرای نمایش بزرگ فصل شیدایی در استان هرمزگان اظهار داشت: سال گذشته هر شب حدود 6 تا 7 هزار نفر از نمایشنامه فاخر فصل شیدایی دیدن می‌کردند که اگر به‌صورت کلی در نطر گرفته شود طی 10 شب اجرای این نمایشنامه حدود 70 هزار نفر از مردم سراسر هرمزگان از این کار بزرگ استقبال کردند.

وی افزود: نمایش یک سیر تاریخی را از زمان آفرینش و خلقت حضرت آدم روایت می‌کند و در ادامه اجرا به بحث ظهور حضرت حجت(عج)، جنگ 8 ساله دفاع مقدس، شهدای مدافعین حرم و جریانات انحرافی که در واقع امروز دامن‌گیر اسلام شده است و مرتبأ مسلمانان را تهدید می‌کند اشاره خواهد داشت.

مسؤول اطلاع‌رسانی نمایشنامه فصل شیدایی در هرمزگان گفت: نمایش فصل شیدایی از امروز دوم اسفندماه به‌مدت 10 شب در ایام فاطمیه دوم از ساعت 19 در محل بلوار خلیج فارس، ضلع جنوبی فرودگاه بندرعباس، جنب کمپ اسکان خلیج فارس برگزار می‌شود و از مردم دعوت به‌عمل می‌آید از این کار بزرگ و فاخر دیدن نمایند.

بهادری در همین رابطه بیان کرد: نمایشی که برای دومین سال پیاپی در بندرعباس در حال برگزاری است با یک سری تغییرات اساسی همراه است و از مردم دعوت می‎شود که از این نمایش فاخر دیدن کنند و در واقع آنچه که نادیدنی است را مردم می‌توانند در صحنه مشاهده نمایند.

وی با اشاره به عظمت این کار فاخر و ماندگار عنوان داشت: این کار به نوعی بزرگترین کار میدانی در خاورمیانه محسوب می‌شود و هر شب پذیرای بیش از 6 هزار تماشاچی به‌صورت زنده است و حدود 250 نفر هنرور، بازیگر و دست‌اندرکار این پروژه عظیم را رهبری می‌کنند.

مسؤول اطلاع‌رسانی نمایشنامه فصل شیدایی در هرمزگان با بیان اینکه کار بزرگ، انسان‌های پخته و کاربلد را می‌طلبد، افزود: عباس رحمانی‌پور طراح نور و از قدیمی‌های سینما که سابقه بیست و چند ساله در کارنامه کاری خود دارد، رضا ترکمان طراح جلوه‌های ویژه میدانی و از نام‌آوران اسپیشیال افکت در سینمای ایران و طراح جلوه‌های ویژه میدانی با بیش از هفتاد فیلم سینمایی، سید حنیف خیرالامور مدیر صدا و تصویر و جوانی جدی و کاربلد در عرصه صدا و تصویر و در نهایت آنه محمد ایری طراح صحنه و لباس، با سابقه‌ای بلند در سینما و تلویزیون و حضور در پروژه‌های تاریخی چون «در چشم باد» و «رستاخیز»، ژنرال‌های هنرمندی هستند که این کار بزرگ و ارزشمند را در دست دارند و طبیعتأ چنین کار بزرگی به هنرمندان بزرگی هم نیاز دارد.

بهادری با بیان اینکه طراح و کارگردان این مجموعه فاخر، سعید اسماعیلی است، اظهار داشت: این کار میدانی بزرگ نوشته رسالت بوذری است که البته روایتگری نمایشنامه بر عهده اوست و به‌عنوان راوی در فصل شیدایی حضور دارد.

وی در پایان ضمن تقدیر از سازمان فرهنگی هنری اوج، مؤسسه مهنا، شهرداری بندرعباس، استانداری هرمزگان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همه نهادهایی که کمال همکاری و تلاش خود را جهت برپایی دومین سال نمایشنامه فصل شیدایی در بندرعباس به کار گرفتند، تصریح کرد: از امروز منتظر حضور مردم ولایی و خونگرم استان هرمزگان و شهر بندرعباس برای دیدن کاری متفاوت با سال گذشته هستیم و پذیرای تک‌تک جوانان عزیز خواهیم بود.  

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید