خبر فوری

ضرورت سرمایه‌گذاری در زمینه ایجاد فضاهای رایانش ابری در هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از  خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی عسکری‌زاده ظهر امروز در نشست با جمعی از پژوهشگران و فعالان حوزه آی‌تی در استان هرمزگان اظهار کرد: اگر در حوزه‌های نوظهور فناوری اطلاعات مانند رایانش ابری فضا ایجاد نکنیم در آینده مجبوریم در زمین دیگران بازی کنیم.

وی با تاکید بر این که داده‌های هر کشور مرزهای مجازی آن به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: تولید داده توسط مردم صورت می‌گیرد و مهم است این سرمایه‌ها در کجا ذخیره و نگهداری شوند، اگر در حوزه‌های نوظهور فناوری اطلاعات مانند رایانش ابری فضا ایجاد نکنیم در آینده باید در زمین دیگران بازی کرده و این وضعیت برای ما مطلوب نیست.

مدیر ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان هرمزگان با اشاره به اینکه در حوزه رایانش ابری در واقع قابلیت‌های کامپیوتری به صورت یک سرویس اینترنتی به کاربر عرضه می‌شود، گفت: امروزه در نظام‌های نوآوری برتر دنیا، رویکرد باز و مبتنی بر مشارکت جمعی در قالب یک الگوی کارآمد در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات پذیرفته شده است، رایانش ابری نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین فناوری‌های تاثیرگذار قرن هم مولود این نظام نوآوری است و هم این الگو را توسعه می‌دهد.

عسکری‌زاده با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم و عوامل نگرانی دولت برای استفاده از رایانش ابری امنیت اطلاعات است، افزود: در فرایند استفاده از رایانش ابری شبکه‌سازی و رصد فناوری و استانداردسازی سهل‌تر وسریع‌تر پیاده‌سازی خواهد شد و از طرفی شناسایی مشکلات و بهبود فضای کسب وکار از مهمترین اهدافی است که می‌توان از مکانیزم رایانش ابری نتیجه گرفت.

وی، فناوری رایانش ابری را حلقه اتصال تمام دیتاسنترها عنوان داشت و تصریح کرد: ضرورت تامین ارتباطات سالم و قابل اتکا و ارائه قوانین اطمینان بخش به کسب و کارهای مبتنی بر ابر از پیش‌نیاز انکارناپذیر رشد خدمات رایانش ابری داخلی است که سرحلقه آن در دست شرکت ارتباطات زیر ساخت و بعد از آن اپراتورها و شرکت های FCP است.

مدیر ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رایانش ابری را یکی از راه‌های بهینه‌سازی استفاده از فناوری برشمرد و تصریح کرد: ایجاد انگیزه در جهت سرمایه‌گذاری و ایجاد کسب و کار پایدار در این حوزه می‌تواند فرصت مغتنمی برای توسعه دانش و تعامل نزدیک بین فعالان این عرصه فراهم کند، امروز که بحث اشتغالزایی در کشور در اولویت است، می‌توان با استفاده از حجم دانش‌آموختگان و روش‌هایی مانند رایانش ابری درصد بسیار زیادی را در زمینه فناوری اطلاعات مشغول به کار کنیم.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید