خبر فوری

مدارس متوسطه قشم نیازمند تأمین 10 نیروی مشاوره است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از قشم، بهرام پوراشرف صبح امروز در جمع خبرنگاران تعداد مشاورین آموزش و پرورش قشم را 15 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش قشم نیازمند 10 نیروی مشاور زن و مرد است که در مدارس متوسطه دوره اول دو نیرو و در متوسطه دوره دوم نیازمند 8 نیروی مشاوره هستیم.

وی افزود: با توجه به جابجایی انتخاب رشته از پایه دهم متوسطه دوره دوم به پایه نهم متوسطه دوره اول و اهمیت موضوع انتخاب رشته در آینده شغلی دانش آموزان، اولویت سازماندهی مشاورین در مدارس متوسطه دوره اول اعلام شده است.

پوراشرف با اشاره به اهمیت و ضرورت وجود مشاوره در مدارس متوسطه دوره دوم، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی تحصیلی و کنکور، مسائل دوران نوجوانی، مشکلات تربیتی از جمله اختلالات فراگیر اضطراب و ارتباط یا جنس مخالف و مشکلات مختلف بلوغ، بیش از پیش وجود مشاورین را در مدارس متوسطه دوره دوم ضروری می‌نماید.

مدیر آموزش وپرورش قشم اضافه کرد: با تلاش کارشناسان حوزه مشاوره این ناحیه آموزشی، در سال جاری آزمون سلامت روان برای یک هزار و 400 دانش آموز پایه هشتم در راستای هدایت تحصیلی اجرا شده است.

این مسؤول اظهار داشت: در پنج ماه نخست سال تحصیلی 95 قریب به 50 نفر ارجاع به هسته مشاوره وجود داشت که از این جمع تعداد 18 نفر نیاز به پیگیری درمان دارند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از فارس، آموزش وپرورش قشم با جمعیت دانش آموزی بیش از 20 هزار نفر، دارای 15 مشاور زن و مرد و یک هسته مشاوره است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید