خبر فوری

وجود۱۰۰مدرسه ابتدایی در ورامین/خاطرات نوستالژی از یک مدرسه قدیمی

خبرگزاری مهر – گروه استان ها: امروز توسعه فضاهای آموزشی یکی از دغدغه های برنامه ریزان و تصمیم گیران در این حوزه است تا خدمات آموزشی بهتر و مطلوب تری به دانش آموزان و آینده سازان ایران اسلامی ارائه شود.

شهرستان ورامین یکی از مناطق مستعد در حوزه دانش آموزی محسوب می شود و با دارا بودن بیش از ۴۰ هزار دانش آموز، از ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار بالای آموزشی برخوردار است.

مدرسه قدیمی که پیرمردهای ورامین از آن خاطرات شیرینی به یاد دارند

امروز برخی مدارس شهرستان ورامین نظیر مدرسه توحید به نماد قدمت آموزش در این منطقه تبدیل شده اند و مدیران و مسئولان آموزشی تلاش دارند تا با حفظ و ارتقای خدمات تربیتی در این مراکز، به تربیت آینده سازان ایران اسلامی کمک کنند.

مدرسه توحید یکی از مدارس قدیمی استان تهران محسوب می شود که از ساعت ۱۳۴۶ و در مکان فعلی پذیرای دانش آموزان و آینده سازان ایران اسلامی بوده است و امروز بسیاری از دانش آموزان دیروز این مدرسه، مسئولان و مدیران کشور شده اند.

به گفته فرهنگیان و مسئولان شهرستان ورامین، قدیمی های این منطقه در مدرسه توحید مشغول به تحصیل بوده و خاطرات شیرین و ماندگاری از این محیط آموزشی دارند.

حسین میرنصیری یکی از قدیمی های شهرستان ورامین در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بنده در مدرسه توحید مشغول به تحصیل بودم و هنوز پرونده بسیاری از قدیمی های ورامین در آرشیو این مدرسه وجود دارد.

وی افزود: با حضور در مدرسه توحید، خاطرات دوران دانش آموزی برای بنده زنده شد و این مدرسه به نماد آموزش و پرورش در این شهرستان تبدیل شده است.

استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز در دستور کار آموزش و پرورش ورامین است

امیر محمدی رییس آموزش و پرورش شهرستان ورامین در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ مدرسه ابتدایی در شهرستان ورامین وجود دارد که به هزاران دانش آموز و آینده ساز ایران اسلامی خدمات آموزشی ارائه می دهد.

وی مدرسه توحید را از مدارس قدیمی و تأثیرگذار در ورامین دانست و افزود: مدرسه توحید از مدارس قدیمی و خاطره انگیز ورامین محسوب می شود که طی سال های اخیر مرمت و ساخت مجدد این مکان آموزشی در دستور کار قرار گرفت.

محمدی ادامه داد: به همت سازمان نوسازی مدارس کشور و استفاده از ظرفیت خیرین، مدرسه توحید با عنوان آموزشگاه موسی بن جعفر(ع) فعالیت خود را طی روزهای اخیر آغاز کرده است.

قدیمی های مدرسه توحید در یک مکان جمع شوند

رییس آموزش و پرورش ورامین با اشاره به این نکته که تلاش داریم از ظرفیت خیرین مدرسه ساز استفاده کنیم، اضافه کرد: امروز توسعه فضاهای آموزشی از جمله دغدغه های موجود در آموزش و پرورش است و با توجه به محدودیت های اعتباری، تلاش داریم تا از ظرفیت خیرین مدرسه ساز برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنیم که در این راستا قدم های خوبی برداشته شده است.

حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت شهرستان ورامین نیز در حاشیه بازدید از مدرسه توحید در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: باید با تدبیر آموزش وپرورش، مراسمی با حضور دانش آموزان و فرهنگیان قدیمی مدرسه توحید که سابقه تحصیل و تدریس در این مرکز آموزشی را دارند، برگزار شود.

وی با اشاره به نزدیکی مدرسه توحید به مراکز فرهنگی و آموزشی ادامه داد: امروز صدها دانش آموز در مدرسه توحید مشغول به تحصیل هستند که با توجه به نزدیکی این مرکز آموزشی به مصلی و مجتمع علمی و فرهنگی صاحب الزمان(عج) ضرورت پیوند هر چه بیشتر دانش آموزان با مراکز دینی و فرهنگی احساس می شود.

محمودی گفت: امروز دشمن با تمام توان و ظرفیت به جنگ اعتقادات و باورهای نسل جوان و نوجوان کشور آمده است و باید مسئولان و مدیران آموزشی و فرهنگیان در خط مقدم دفاع از ارزش های اسلامی و دینی باشند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید