خبر فوری

200 میلیون تومان بودجه برآورد شده را کم کرده‌اند

غلامرضا منتظری پس از پایان مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر بسیج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: بخش قابل توجهی از اهداف جشنواره که مد نظر بوده و پیش‌بینی شده بود تحقق پیدا کرد که ازجمله آن نگارش متون جدید، پرهیز از کار تقلیدی و مقلدانه بوده است که بسیاری از استان‌ها از ظرفیت خود در این بخش‌ها استفاده نمودند. 

وی افزود: محور دوم هدف جشنواره سلامت متون بوده که خوشبختانه به لحاظ محتوایی، متنی را نداشته‌ایم که آسیبی در پی داشته باشد و تمام نویسندگان به اصول و چارچوب‌ها در حد توانشان پایبند بوده و عمل کرده‌اند. 

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: استقبال بسیار خوبی از جشنواره تئاتر بسیج صورت گرفت و 300 نفر از 20 استان کشور در این جشنواره حضور بهم رساندند که ظرفیت بسیار بزرگی برای هرمزگان بوده و به خوبی از آن بهره برده است تا این رخداد فرهنگی به شایستگی برگزار شود. 

منتظری اضافه کرد: به هیچ عنوان مخالف برگزاری جشنواره‌ها در استان‌های دیگر نیستم ولی با افزایش مسافت‌ها، هزینه‌ها بسیار بالا رفته و افزایش چشمگیری دارد لذا باید ظرفیت استان‌ها را سنجید و همچنین رغبت آنها را نیز در نظر گرفت که این مهم یکی از عوامل برگزاری جشنواره‌های بعدی در استان هرمزگان است. 

وی اضافه کرد: علاقمند هستیم به تمام نقاط کشور سفر کرده و سفره فرهنگی را در تمام نقاط مرزی محروم و نیمه‌محروم پهن کنیم و از تمرکز در مرکز کشور خودداری نماییم. 

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور عنوان داشت: بودجه برآوردی ما برای برگزاری جشنواره تئاتر بسیج در بندرعباس 750 میلیون تومان بود و آنچه مصوب شد 550 میلیون تومان است لذا برای پر کردن این خلا چاره‌ای جز استفاده از مساعدت و کمک سایر نهادها و ارگان‌ها و اشخاص علاقمند به این حوزه را نداشتیم و از ظرفیت‌ها بهره برده‌ایم. 

منتظری از تمام دست‌اندرکاران تشکر کرد و افزود: شهرداری بندرعباس، بسیج هنرمندان استان، وزارت ارشاد و سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در تامین بخشی از این هزینه‌ها ما را یاری کردند که اگر مساعدت این دوستان و همت بلند سازمان بسیج هنرمندان نبود این اتفاق با کمترین دغدغه انجام نمی‌شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید