خبر فوری
هرمزبان:گروه اجتماعی: دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز با تأكید بر اینكه ملت ایران با اسلام و نظامی اسلامی هستند و اگر گله‌ای دارند از مسئولان است، گفت: حقی که مردم بر گردن مسئولان دارند، ادا نشده است لذا مسئولان نیز سعی کنند از تبعیض‌ها، هزینه‌های اضافی و غیرضرور جلوگیری كنند.

مسئولان از هزینه‌های غیرضرور بپرهیزند/ برخی رسانه‌ها جامعه روحانیت شیراز بایكوت كرده‌اند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز شب گذشته، 29 بهمن در جلسه هفتگی این جامعه كه به میزبانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس برگزار شد، به خلق حماسه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اشاره كرد و گفت: در این راهپیمایی از هر قشر و صنفی حضور پیدا می‌كردند كه شاید اگر در حالت عادی در خیابان آن‌ها را می‌دیدیم متذكر می‌شدیم، زنانی با پرچم جمهوری اسلامی و با نمادهایی از نظام اسلامی و ولایت فقیه.

راهپیمایی 22 بهمن ملت ایران، كوركننده چشم دشمنان بود

وی با بیان اینكه این حركت بسیار معنادار است، افزود: بحمد الهی این راهپیمایی کورکننده چشم دشمنان بو و، سیلی به صورت دشمنان زد؛ نکته‌ای که مقام معظم رهبری مدظله العالی نیز فرمودند این بود که مردم حقیقتاً سنگ تمام گذاشتند و مردم برای نظام می‌آیند و مسئولین، این حضور مردمی را به حساب گلایه نداشتن آن‌ها از فعالیت‌های ما مسئولین به حساب نیاورند.

طاهری ر ادامه با اشاره به حضور خانمی که خود می‌گوید بی‌سواد است اما در راهپیمایی 22 بهمن شركت كرده است، گفت: برای جمهوری اسلامی افتخار است که چنین فردی به خوبی رفتار ترامپ را تحلیل می‌کند اما متأسفانه بعضی باسوادان مدعی تحصیلات عالیه نه بصیرتشان در این حد است و نه توانایی چنین تحلیلی را دارند بلکه سر سپردگی خود به آمریکا و دشمنان را نشان می‌دهند.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز اظهار كرد: پیام مردم با حضور در این راهپیمایی آری به جمهوری اسلامی و نه به آمریکا، رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی است و باید این را قدر بدانیم.

ملت ایران همواره با اسلام هستند

رئیس هیئت امنای آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز با تأكید بر اینكه ملت ایران با اسلام و نظامی اسلامی هستند و اگر گله‌ای دارند از مسئولان است، گفت: حقی که مردم بر گردن مسئولان دارند، ادا نشده است لذا مسئولان نیز سعی کنند از تبعیض‌ها، هزینه‌های اضافی و غیرضرور و غیره جلوگیری كنند مانند هزینه‌های افتتاحیه پایتختی جوانان جهان اسلام که غالب آن ضروری که نبود و حتی نیازی هم نبود.

حاشیه‌های افتتاحیه پایتخت جوانان جهان اسلام بی‌احترامی به خانواده شهدا و روحانیت بود

طاهری به حاشیه‌های این مراسم نیز اشاره كرد و گفت: ما مجدداً از اقدام آیت‌الله ایمانی و آیت‌الله دستغیب در ترك این مجلس پشتیبانی می‌كنیم. اتفاقاتی که در آن جلسه رخ داد برای استان مایه ننگ بود و این دهن کجی به خانواده شهدا و روحانیت بود.

استاندار فارس تصمیم عاجلی در این رابطه بگیرد

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز اظهار كرد: اگر اتفاقی افتاد و قرار باشد از اسلام دفاع شود، چه كسانی برای این كار وارد می‌شوند؟ گروه رستاك می‌رود یا آن كف زنان و دف‌زنان؟ این موضوع فراموش شدنی نیست لذا باز هم انتظار داریم مسئولان استان به ویژه استاندار در این رابطه تصمیمی عاجل و منطقی بگیرند و دل خانواده شهدا را به دست بیاورند.

طاهری با تأكید بر اینكه جامعه روحانیت پشتیبان مقام معظم رهبری بوده، هست و خواهد بود همانگونه که پشتیبان امام(ره) بودیم، گفت:‌ همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند مردم آمدند ولی نشانه رضایتشان از مسئولان نیست.

مگر چند درصد مردم درآمد میلیاردی دارند؟

وی یادآور شد كه امروز در جامعه ما گرانی بیداد می‌كند، بیکاری کمر مردم را شکسته، حضور چند جوان بیکار در هر خانواده برای پدر و مادرها مشكل است و عده‌ای در برخی از جاها درآمدهای میلیاردی دارند اما آن‌ها چند درصدند؟

طاهری همچنین ظرفیت‌های فارس را یادآور شد و گفت: ما ظرفیت‌های زیادی در استان داریم و از ظرفیت‌های این استان پهناور استفاده کرده تا مشكلات مردم كم شود و باید به درد مردم رسیدگی كرد.

برخی رسانه‌ها جامعه روحانیت را بایكوت خبری كرده‌اند

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز در ادامه با تصریح اینكه متأسفانه برخی رسانه‌ها جامعه روحانیت را بایكوت خبری كرده‌اند، خواستار توجه رسانه‌ها به موضوع اصناف و كسبه شد و گفت:‌ درست است كه رکود است و مشکل زیاد است اما باید توجه كنیم كه اكنون پایان سال است و مردم سنت‌هایی دارند و می‌خواهند امکاناتی برای خانواده‌ها یشان فراهم کنند.

وی از سازمان صنعت، معدن و تجارت، اصناف و اتحادیه‌ها درخواست كرد تا مردم را در این زمینه یاری كرده تا بخشی از مشكلات آنان حل شود.

طاهری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همان‌گونه که فرماندهی کل قوا فرمودند ما هم از اقدامات موشکی نیروهای مسلح پشتیبانی می‌کنیم، کدام عقل سلیم می‌پذیرد که دشمنان ما را مسلح کنند مثلاً عربستان اخیراً 9 میلیارد دلار اسلحه خریداری کرده، آن‌ها را برای مقابله با جمهوری اسلامی تا بن دندان مسلح می‌کنند چرا كه درد آن‌ها جمهوری اسلامی است.

سیستم موشكی ایران باید روز به روز قوی‌تر شود

رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز تأكید كرد كه انتظار ما از نیروهای مسلح، سپاه و ارتش این است روز به روز قوی‌تر شوند و سیستم موشکی ایران باید روز به روز قوی‌تر شود.

وی همچنین به بحث آشتی ملی نیز اشاره كرد و گفت: تأسف و تعجب آنجاست که مطرح‌کننده این طرح از خانواده روحانیت و مرتبط با روحانیت است، آن‌هایی که همین امروز وزارت خارجه آمریکا از آن‌ها دفاع کرد و این وزارتخانه به دفاع از فتنه‌گران در حصر بیانیه داد!

فتنه‌گران باید عذرخواهی كنند

طاهری ادامه داد: بحث اینجاست كه آشتی ملی با چه كسی؟ با دشمنانی که آمدند بوق صهیونیسم و آمریکا شدند، آشتی کنیم؟ ما نمی‌خواهیم در قضا دخالت كنیم اما اگر اینان محاكمه می‌شدند آیا حكمشان این بود؟ این همه غارت‌ها که اتفاق افتاد، حتی مسجد ما را سنگ‌اندازی كردند. فتنه‌گران باید از رهبری، روحانیت و مردم عذرخواهی کنند.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز اضافه كرد:‌ اگر ما نباید این مباحث را دنبال كنیم پس چرا عده‌ای این را دنبال می‌كنند؟ چرا آمریكا این مسئله را پیگیری می‌كند؟ تعدادی افراد كه بصیرت ندارند، شعار می‌دهند و گمان می‌كنند كه هیچكس نمی‌فهمد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید