خبر فوری

احترام به اقوام و فرهنگ‌های مختلف در دانشگاه گسترش یابد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، محمود مهرمحمدی عصر جمعه در اختتامیه دوره توانمندسازی کارشناسان و کارشناس مسئول فرهنگی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در بوشهر اظهار داشت: در دانشگاه فرهنگیان به دلیل اینکه خروجی این دانشگاه مسئولیت خطیر تربیت آینده‌سازان را دارند، حوزه فرهنگی و اجتماعی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: یکی از مواردی که در این دانشگاه بسیار حائز اهمیت است، دانشجو محوری است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: این دانشگاه تربیت محور است و یکی از وجوه آن این ‌است که همه عناصر شاغل در آن از یک مجموعه ارزش‌ها پیروی می‌کنند.

مهرمحمدی خاطرنشان کرد: باید تمام تشکل‌ها و گروه‌های مختلف فرهنگی فعال در دانشگاه‌ها به دور از موازی‌کاری در اهداف با یکدیگر همسو باشند.

وی بیان کرد: کارشناسان فرهنگی نماینده حوزه فرهنگ در استان‌ها هستند و باید نماد تدبیر، خرد ورزی و اعتدال باشند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: رفتارهای مسئولان فرهنگی باید موید دانشگاه باشد و کیفیت را فدای کمیت نکنند.

وی با بیان اینکه کارشناس فرهنگی باید نماد سخت‌کوشی در دانشگاه باشند، گفت: در انجام کار فرهنگی هیچ بهانه جویی برای ما قابل قبول نیست.

مهرمحمدی با اشاره به اینکه باید مروج خوش‌بینی و مثبت اندیشی در دانشگاه باشیم، گفت: این مثبت اندیشی است که امید را در دل جوانان برای آینده‌ای بهتر و پیشرفته کشور می‌شود.

وی به حسن خلق و تحمل مخالفت از سوی مسئولان فرهنگی تاکید کرد و گفت: برخورد منصفانه موجب جذب دانشجویان و شرکت در برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی می‌شود و مسئولان فرهنگی باید این امر مورد توجه قرار دهند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه اقوام و فرهنگ‌های مختلف در دانشگاه فرهنگیان در کنار هم در حال تحصیل هستند، گفت: باید فرهنگ احترام به فرهنگ‌های مختلف را در دانشگاه گسترش دهیم.

وی افزود: آشنایی دانشجویان با گذشته و تمدن خود امروز یکی از ضرورت‌هاست چرا که نسل جدید  از حیث آگاهی تمدنی دچار خود کم بینی هستند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید