خبر فوری

تبادل تجربیات زیست محیطی ایران و سوئد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، معصومه ابتکار در این دیدار ضمن استقبال از گسترش همکاری های محیط زیست بین دو کشور، این دیدار را فرصتی مناسب برای توانمندسازی از طریق برگزاری کارگاه های آموزشی، همچنین تبادل تجربیات و اطلاعات و انتقال تکنولوژی های سبز دانست.

وی بهبود کیفیت هوا و آب، مدیریت صحیح پسماند، حفاظت و احیاء تالاب ها، اصلاح اگوی کشت و آبیاری، بهره گیری از فناور های نوین و پاک، اصلاح الگوی مصرف انرژی و افزایش بهره وری آن را از جمله اولویت های مهم محیط زیستی ایران برشمرد و خواستار افزایش همکاری های دو کشور در این زمینه شد.

ابتکار با اشاره به میزبانی تهران در اسفندماه امسال برای شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست، از وزیر امور اروپایی و تجارت خارجی سوئد دعوت کرد تا از این نمایشگاه بازدید کند.

بنابراین گزارش، «آنه لینده» وزیر امور اروپایی و تجارت خارجی سوئد با اشاره به سابقه خوب همکاری میان دو کشور پیش از اعمال تحریم های جهانی علیه ایران، ابراز امیدواری کرد: همکاری میان دو کشور در حوزه محیط زیست و در موضوعاتی همچون ارتقاء بهره وری انرژی، حمل و نقل عمومی و مدیریت پسماند در راستای توسعه پایدار افزایش یابد.

وی پایش، تحقیقات زیست محیطی و تجهیزات با سوخت های CNG را از دیگر زمینه های همکاری محیط زیستی میان دو کشور برشمرد.

مدیران عامل آژانس حفاظت محیط زیست و شرکت های حمل و نقل عمومی، همچنین مدیر پسماند سوئد،  وزیر امور اروپایی و تجارت خارجی این کشور را در این دیدار همراهی کردند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید