خبر فوری

انتقاد از طرح تئوری غرب‌زده پایان انقلاب/ اسلام و قرآن باید منشور عملی و رفتاری مسؤولان باشد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از گرگان، شعبانعلی رمضانیان ظهر امروز در نشست بصیرتی با موضوع انقلابی‌گری و استکبار‌ستیزی که در سالن همایش‌های کانون فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس برگزار شد با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و تقدیر از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه، اظهار کرد: اگر همه ما به صورت مبنایی و اعتقادی به مسائل ورود داشته باشیم هم خودمان و هم مردم قرص و محکم پای اعتقاد و انقلاب خود خواهند ایستاد و در برابر هر تند‌باد و تهدیدی از میدان جهاد و مبارزه عقب نخواهند نشست.

وی با بیان اینکه انقلاب‌ها در تمام دنیا به عنوان یک پدیده اجتماعی و سیاسی بر مجموعه‌ای از اهداف استوار هستند، افزود: در همه کشورها و جوامع انقلابیونی که به دنبال شکل گیری انقلاب هستند خواسته‌هایی دارند که محقق نشده و اتفاقاتی در کشور افتاده که نمی‌پسندند و آن انقلابیون رفع آنها را در پدید آمدن انقلاب جستجو می‌کنند.

مسؤول بسیج فرهنگیان کشور با تاکید بر اینکه اهداف انقلاب‌ها در شعارهای مردم و انقلابیون بیان می شود، خاطرنشان کرد: برای آنکه بدانیم ماهیت هر انقلابی چیست و اهدافش بر چه مبنایی شکل گرفته است باید به شعارهای مردم و انقلابیون رجوع کنیم و با دقت در این شعارها خاستگاه انقلاب و اهدافش را به روشنی دریابیم.

انقلاب‌ها در غرب با به قدرت رسیدن انقلابیون تمام می‌شود

رمضانیان با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها انقلابیون به دنبال قبضه کردن حکومت‌ها و جا‌به‌جایی در مسند حکومت و قدرت هستند، ادامه داد: در این کشورها وقتی انقلابیون به کرسی قدرت می رسند انقلاب و اهدافش را تمام شده دیده و به ازای برنامه‌های قدرت طلبانه و احیانا اصلاحی خود می‌زنند.

وی با انتقاد از مطرح شدن مباحثی در کشور مبنی بر تمام شدن انقلاب، تصریح کرد: برخی فعالان سیاسی در کشور به صورت مستقیم و برخی تلویحا بیان می‌کنند که انقلاب اسلامی ایران به پایان رسیده است و امروز دیگر نه نظام شاهنشاهی پابرجاست و نه در مسند قدرت سلطنت طلبان حضور دارند که این تفکر غرب زده ناشی از همین تصورات اشتباه است که انقلاب و اهدافش را پایان یافته می‌بینند.

مسؤول بسیج فرهنگیان کشور با بیان اینکه اما نگاهی دیگر نیز در ماهیت و هویت انقلاب‌ها وجود دارد، اضافه کرد: در برخی انقلاب‌ها از جمله انقلاب اسلامی ایران حکومت و به قدرت رسیدن تنها ابزاری برای رسیدن به اهداف متعالی انقلاب است و اصل انقلاب با به قدرت رسیدن انقلابیون و همفکران آنها پایان نمی‌یابد بلکه تازه انقلاب برای رسیدن به اهداف خود حرکتش را آغاز خواهد کرد.

اهداف انقلاب ما مبتنی بر اسلام و قرآن است

رمضانیان ماهیت انقلاب ما را اسلامی دانست و تاکید کرد: اهداف انقلاب ما نیز اهدافی متعالی و منطبق بر اسلام و قرآن است که مهم‌ترین آن این است که قرآن کریم منشور رفتاری و عمل مردم و مسوولان در کشور شود که این مهم نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی ایران تا انتهای راه خود مسیر بسیار دور و درازی دارد و لزوما انقلاب نیز تا رسیدن به این هدف ادامه خواهد داشت.

وی بر لزوم تلاش همه آحاد جامعه برای رسیدن به اهداف متعالی انقلاب تاکید کرد و افزود: این تلاش باید از جنس جهاد و مبارزه و مملو از عشق به نظام و انقلاب باشد زیرا این مسیر پر فراز و نشیب جز با حضور دائمی و همیشگی مردم در صحنه جهاد و مبارزه با دشمنان اسلام و انقلاب طی نخواهد شد.

مسؤول بسیج فرهنگیان کشور با اشاره به اینکه این حضور مردم باید در تمامی مراحل انقلاب از آغاز تا پایان مداوم و مستمر باشد، خاطرنشان کرد: اگر این حضور همانند روزهای آغازین انقلاب پرشور و باشکوه بوده و شعارها در راستای همان شعارها و خواسته‌ها باشد تردیدی نباید داشت که انقلاب به سرمنزل مقصود خود و به مرحله میوه دادن خواهد رسید.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید