خبر فوری

شترهای جاسک به نوار شبرنگ مجهز شدند

محمد احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرجاسک با بیان اینکه شترهای سرگردان جاسک به گردن‌آویز شبرنگ مجهز شدند، گفت: این طرح با حمایت و پشتیبانی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان و شهرستان جاسک تهیه و تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه یکی از علل بروز حوادث در محورهای منتهی به جاسک برخورد خودروها با شتر بوده است، افزود: 3 هزار و 985 نفر شتر سرگردان در این شهرستان به نوارهای شبرنگی مخصوص گردن و پای حیوانات اهلی مجهز شدند.

فرماندار شهرستان جاسک گفت: با نصب شب رنگ بر روی گردن شتران در صورت مشاهده شتر تا شعاع 200 متری از محورهای تعریف شده، راننده را از خطر برخورد با آن حیوان هویدا می‌سازد.

احمدی با اشاره به اینکه این شهرستان از چهار ایستگاه شتر برخوردار است، یادآور شد: جاسک از لحاظ آمار جمعیتی دارای سه هزار و985 شتر و 700 نفر بهره‌بردار است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از فارس، از آنجائیکه بیشترین شترهای موجود در هرمزگان در شرق این استان و به ویژه در جاسک و سیریک وجود دارد، از همین رو شترداران، این حیوان را در دشت‌های این منطقه رها می‌کنند که بعضا عبور آنها از عرض جاده سبب بروز تصادف هولناکی می‌شود که طی چند ماه اخیر تعداد زیادی از شهروندان جاسکی در مسیر جاسک به میناب یا جاسک به چابهار جان خود را از دست دادند.

شهرستان جاسک با 75 هزار نفر جمعیت در 320 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید