خبر فوری

آمریکا بیروت را به توپ بست

رخدادهای 20 بهمن 62

چکیده:

در پنجمین سالگرد میثاق تاریخی پرسنل نیروی هوایی با امام امت، پرسنل این نیرو با امام امت تجدید بیعت کردند.

 

آیت الله خامنه ای: در پاسخ به تهدیدات عراق ما بر سر حرفمان ایستاده ایم و جواب کوبنده ای به دشمنان خواهیم داد

 

هاشمی: مردم مندلی، بصره و خانقین شهرهای خود را به سوی سایر مناطق عراق ترک کردند.

 

ریگان: در صورت درخواست جمیل بیروت را به آتش می کشیم.

 

تجدید بیعت نیروی هوایی با امام امت

در هشتمین روز از دهه فجر پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و در سالروز  نوزدهم بهمن ماه نمایندگان پرسنل نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح دیروز به منظور تجدید بیعت با امام امت در حسینیه جماران با امام خمینی رهبر انقلاب و فرمانده کل قوا دیدار کردند.

در این دیدار که مسئولین عقیدتی سیاسی واحدهای مختلف نیروی هوایی ارتش نیز حضور داشتنند پس از ادای احترام نظامی سرود ویژه ای توسط این پرسنل اجرا شد آنگاه سرهنگ صدیق فرمانده نیروی هوایی آمادگی پرسل این نیرو متعهد را برای حراست از اسلام و جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.(1)

 

رئیس جمهور: تنزل کیفیت علمی دانشگاه ها خیانت به کشور است

وزیر فرهنگ و اموزش عالی به همراه معاونین و مسئولین این وزارتخانه و تنی چند از اعضا ستاد انقلاب فرهنگی و جامعه اسلامی دانشگاهیان و همچنین شاگردان اول 141 رشته کنکور سراسری سال جاری با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار گفت: هرکس که بخواهد کیفیت علمی دانشگاه ها و مراکز دانش را تنزل دهد به آینده این کشور خیانت کرده است.

رئیس جمهور درباره خصوصیات مدیریت صحیح در دانشگاه های کشور نیز گفت: مدیریت در دانشگاه ها باید قوی و دارای اختیار و عالم باشد. مدیریت اجرایی دانشگاه ها باید با  قاطعیت در مقابل موج ها و تصورات غلط بایستد زیرا دانشگاه باید جایگاه درس و دانش باشد.

رئیس جمهور ضمن نفی مدیرت شورایی در دانشگاه ها گفت: من با مدیریت شورایی برای اداره امور دانشگاه ها صد درصد مخالف هستم. مدیریت باید به عهده فردی عالم و انقلابی که بتواند استاد و دانشجو را به خضوع علمی وادار کند باشد. جریان های اسلامی و انقلابی در دانشگاه ها نیز باید خود را صاحب خانه بدانند.

 

رئیس جمهور صبح امروز نیز در سفر به سیستان و بلوچستان وارد بندر چابهار شد

آیت الله خامنه ای در خصوص تهدیدات اخیر عراق گفت: ما در پاسخ به تهدیدات عراق تهدیدات جدی کرده ایم و سر حرف خود نیز هستیم و جواب کوبنده ای به دشمنان خواهیم داد.(2)

 

اعزام هزاران سپاهی به جبهه های نبرد حق علیه باطل

سیلی خروشان از لشکریان قرآن در میان بدرقه گرم امت مسلمان و مردم قهرمان تهران به سوی جبهه های نبرد حق علیه باطل سرازیر شدند.

مراسم بدرقه هزاران تن از برادران سپاهی عازم جبهه های نبرد مقابل مجلس شورای اسلامی برگزار شد و آیت الله  هاشمی رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده امام در شورای عالی دفاع  در مراسم بدرقه این دلاوران سلحشور گفت: این که می بینید کاخ سفید دستور فرار نیروهای آمریکایی از لبنان را صادر می کند بهترین دلیل برای این موضوع است که استکبار از آدم ها می ترسد و نه از ابزار مگر نیروهای مخالف آمریکا در لبنان چه اسلحه ای داشتند؟

هاشمی افزود: اگر استکبار ما را مرتجع و تروریست معرفی می کند از ترس قدرت اسلام و قرآن است و مطمئنا هیچ نیرویی نمی تواند بر مردمی فداکار و با ایمان پیروز شود.

رئیس مجلس درباره تهدیدات اخیر عراق نیز گفت: ما می بینیم که بعد از اعلامیه رئیس جمهور و نخست وزیر مهاجرت از مناطقه اعلام شده از سوی ما (بصره ،خانقین و مندلی) به سایر مناطق عراق آغاز شده است و دلیل این امر واضح است مردم این مناطق نمی خواهند به خاطر صدام عفلقی از بین بروند.(3)

 

آمریکا بیروت را به توپ بست

 به دنبال عقب نشینی سیاسی – نظامی آمریکا در مقابل انقلابیون مسلمان لبنان و در پی صدور دستورات جدید ریگان مبنی بر خروج تفنگداران از بیروت شب گذشته نخستین گروه از تفنگداران مداخله گر آمریکایی توسط هلی کوپتر به کشتی های مستقر در سواحل لبنان انتقال یافتند. در همین حال ریگان اعلام کرد در صورت تقاضای امین جمیل حملات تلافی جویانه دریایی و هوایی علیه مواضع تحت کنترل مسلمانان لبنان انجام خواهد گرفت.پنتاگون در همین راستا اعلام کرد رزمناو نیوجرسی دیروز بیش از 550 گلوله توپ را به سوی هدف هایی در مناطق تحت کنترل سوریه در لبنان شلیک کرده است. خبرگزاری سوریه اعلام کرد بر اثر این گلوله باران ده ها غیر نظامی لبنانی از جمله تعدادی زن و کودک و افراد مسن کشته شده اند. آخرین گزارش ها از لبنان حاکیست انگلیس نیز نیروهای خود را به دلیل وخامت اوضاع در لبنان از این کشور خارج می کند.(4)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 20 بهمن 62، ص 2
2. اطلاعات، 20 بهمن 62، ص 3
3. اطلاعات، 20 بهمن 62، ص 2
4. کیهان، 20 بهمن 62، ص 20

انتهای متن/

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید