خبر فوری

حرف ما با ستمگران مستبد آمریکایی جنگ است

رخدادهای 14 بهمن 62

چکیده:

آیت الله خامنه ای: راه نشاندن قدرت های بزرگ بر سر جایشان فقط و فقط عزم قاطع و تصمیم خلل ناپذیر توام با مبارزه است.

 

آیت الله جنتی: حرکتی که این انقلاب در بعد اسلامی و انسانی بوجود آورده در طول تاریخ بی نظیر است.

 

طی حکمی از سوی آیت الله منتظری آقای سید هادی خامنه ای مسئولیت نظارت بر جریان فکری و سیاسی شورای مرکزی جهاد دانشگاهی را بر عهده گرفت.

 

انقلابیون مسلمان لبنانی جنگ بی سابقه ای را برای تصرف مواضع کلیدی ارتش لبنان آغاز کردند.

 

آیت الله خامنه ای: حرف ما با ستمگران مستبد آمریکایی جنگ است

در سومین روز دهه فجر انقلاب اسلامی و در آستانه سالگرد 22 بهمن آغاز پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران با حضور امت همیشه در صحنه و همچنین با حضور میهمانان خارجی شرکت کننده در جشن های دهه فجر در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف به امامت آیت الله خامنه ای امام جمعه تهران برگزار شد.

آیت الله خامنه ای در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران گفت: ما با مسئولان و زمامداران آمریکایی حرفی نداریم حرف ما با ستمگران مستبد آمریکایی جنگ است مبارزه است. ما همه منافع آمریکا را در غیر منطقه ای که آمریکا در آن زندگی می کند منافع نامشروع می دانیم و تا آنجا که به ما مربوط می شود با منافع نا به حق آمریکا به هر شکل و با هر کیفیت و توانی که داشته باشیم مبارزه خواهیم کرد.

رئیس جمهور افزود: من به همه برادران و خواهران مسلمان در هر جا که با آمریکا رو به رو و مواجه هستند می گویم که قدرت شیطانی قدرت های بزرگ با  نصیحت و موعظه و با ملایمت متوقف نخواهد شد راه نشاندن قدرت های بزرگ بر سر جایشان فقط و فقط عزم قاطع و تصمیم خلل ناپذیر توام با مبارزه است  بدون عکس العمل قاطع و سخت قدرت های بزرگ از پیگیری منافعشان منصرف نخواهند شد.(1)

 

تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی از سوی آیت الله جنتی

نماز وحدت آفرین و دشمن شکن عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر مقدس قم در دبیرستان امام صادق(ع) این شهر و به امامت آیت الله جنتی امام جمعه موقت قم اقامه شد.

آیت الله جنتی در خطبه های این هفته شهر قم با اشاره به دهه فجر و دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: به حکم این که این انقلاب مکتبی است و زیربنا و هدف مقصود اصلی اش اسلام است اولین دستاوردی که باید مورد بررسی قرار گیرد این است که این انقلاب نسبت به اسلام در قبل از پیروزی انقلاب در چه حالتی بود و چه حالتی پیدا کرده و چه آینده ای برای آن پیش بینی شده است.

امام جمعه موقت قم گفت: حرکتی که این انقلاب در بعد انسانی و اسلامی بوجود آورد در طول تاریخ بی نظیر است.(2)

 

حکم آیت الله منتظری به سید هادی خامنه ای

طی حکمی از سوی آیت الله منتظری آقای سید هادی خامنه ای مسئولیت نظارت بر جریان فکری و سیاسی شورای مرکزی جهاد دانشگاهی را بر عهده گرفت.

در بخشی از حکم آیت الله منتظری آمده است: پیرو تقاضا و تصویب ستاد انقلاب فرهنگی مقتضی است جنابعالی مسئولیت نظارت بر جریان فکری و سیاسی شورای مرکزی جهاد دانشگاهی را بپذیرید و سعی کنید همانگونه که ستاد انقلاب فرهنگی نیز به آن توجه نموده نهاد جدید جهاد دانشگاهی را در سطح تمام دانشگاه ها و مراکز عالی آموزش بر اساس ارزش های الهی  انقلاب اسلامی تقویت نمائید.(3)

 

آتش جنگ در جنوب لبنان بار دیگر شعله ور شد

جنوب لبنان دیروز شاهد یکی از سنگین ترین نبردها در چند ماه اخیر بود و انقلابیون مسلمان لبنانی ضمن خارج ساختن چندین موضع کلیدی از اشغال ارتش فالانژ لبنان ضربات سنگینی بر نیروهای فالانژ و تفنگداران مداخله گر آمریکا وارد کردند. بر اساس گزارش ها دیروز چندین موشک و خمپاره نیز به محوطه کاخ ریاست جمهوری لبنان اصابت کرد. نیروهای مبارز مسلمان قصد داشتند با قطع راهها مواضع کلیدی همچون وزارت دفاع و کاخ ریاست جمهوری را از شهر بیروت جدا کنند. رادیو جدیدالتاسیس دروزی ها نیز  اعلام کرد شیعیان در این نبردهای بی امان 15 تن از نیروهای ارتش فالانژ را به هلاکت رساندند و 15 نقطه نیز به تصرف انقلابیون درآمد. این رادیو افزود شیعیان همچنان کنترل مواضع پیشین ارتش فالانژ لبنان را در دست دارند. رادیو دولتی لبنان نیزر گزارش داد تلفات ارتش فالانژ لبنن طی 4 روز گذشته 27 کشته بوده است.(4)

منابع:

1. جمهوری اسلامی،15 بهمن 62، ص 5
2. جمهوری اسلامی، 15 دی 62، ص 4
3. اطلاعات، 15 دی 62، ص 14
4. کیهان، 15  بهمن 62، ص 24

انتهای متن/

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید