خبر فوری
حق شناس گفت: به مراتب بودن و نبودن آقای هاشمی تاثیرات مستقیمی بر انتخابات ایران دارد و من همچنان مرحوم هاشمی را یکی از بازیگران انتخابات 96 می دانم و ایشان بازی را نمایندگی می کند که این بار بدون حضور خودش این بازی پیش می رود.

اصولگرایان یک گفتمان مشخص برای اداره جامعه ندارند/ رفتار ترامپ بر سیاست های داخلی ایران تاثیر گذار است

سرویس سیاسی شفاف: وضعیت برای اصلاح طلبان و اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 مشخص نیست. در واقع شاید بتوان این انتخابات را پیچیده ترین انتخابات دوران حیات جمهوری اسلامی ایران دانست. درگذشت آیت الله هاشمی نیز این ماجرا را به خصوص برای اعتدالیون که حمایت وی را احساس می کردند، پیچیده تر شده است. با این حال عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفت و گو با شفاف معتقد است: اصلاح طلبان همچنان از حسن روحانی حمایت می کنند . حق شناس در این گفت و گو  از رویکرد اصولگریان در انتخابات پیش رو انتقاد کرد و با اشاره به تاثیر فوت آقای هاشمی بر شرایط انتخابات 96 گفت: به مراتب بودن و نبودن آقای هاشمی تاثیرات مستقیمی بر انتخابات ایران دارد و من همچنان مرحوم هاشمی را یکی از بازیگران انتخابات 96 می دانم و ایشان بازی را نمایندگی می کند که این بار بدون حضور خودش این بازی پیش می رود.
محمد جواد حق شناس، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری شفاف با تاکید بر اینکه در مقطع کنونی دلیلی برای عبور از دکتر روحانی در انتخابات وجود ندارد گفت: با توجه به مکانیزم عملیاتی اصلاح طلبان در بازی 92 و همچنین بر اساس محور حمایت از منافع ملی و توجه به حقوق اساسی مردم و شاخص هایی مثل حفظ انسجام ملی ما شاهد شکل گیری یک ائتلاف نانوشته بین جریان اصلاح طلب، جریان اعتدالی، اقشار خاکستری و بخش خردگرای اصولگرا بودیم که توانستند با اجماع شان به حمایت از دکتر روحانی برسند.
وی در ادامه افزود: در حوزه ورزشی اصطلاحی وقتی ترکیبی موفق عمل می کند دلیلی برای تغییر آن وجود ندارد لذا آن راهبرد تا زمانی که کار می کند و تا زمانی که جواب می دهد دلیلی برای تغییر آن وجود ندارد و همان راهبرد قبلی حاکم است و پیش می رود.این فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص تاثیرات اظهارات ترامپ بر انتخابات آتی ایران با اشاره به اینکه دنیای سیاست دنیای مجردات نیست تصریح کرد: امروز با توجه به عصر ارتباطات و عملکرد سریع رسانه ها، تکنولوژی رسانه ای دگرگون شده و ما در جامعه مان حدود 40 میلیون موبایل هوشمند داریم که اینها آخرین اخبار را در فضای مجازی بررسی و منتشر می کنند. 
وی با اعلام اینکه نزدیک به 20 میلیون نفر فقط عضو کانال تلگرام هستند و از این سیستم استفاده می کنند یادآور شد: این امر نشان گر آن است که همه چیز دنیای امروز در ارتباطات تعریف می شود و قطعا با توجه به اینکه نسبت ایران و امریکا یک نسبت مستقیم بوده طبیعی است که آمدن چهره و شخصیتی همانند آقای ترامپ که فردی با تصمیمات خاص و تا حدودی در حوزه های بین المللی سیاست های متفاوتی با پیشینیانش را دنبال می کند، با تصمیمات و رویکردش می تواند هم در آراء عمومی و هم در نخبگان و سیاست های کلان تاثیرگذار باشد.
حق شناس همچنین در خصوص تاثیر فوت آقای هاشمی بر شرایط انتخابات 96 گفت: به مراتب بودن و نبودن آقای هاشمی تاثیرات مستقیمی بر انتخابات ایران دارد. من همچنان مرحوم هاشمی را یکی از بازیگران انتخابات 96 می دانم و ایشان بازی را نمایندگی می کند که این بار بدون حضور خودش این بازی پیش می رود.
وی اصولگرایان را فاقد قدرت لازم در عرصه انتخابات آتی دانست و افزود: به نظر من جریان اصولگرا به شدت متشتت است و اگرچه از بیرون فشار زیادی برای منسجم کردن آنها وارد می شود اما این انسجام به سهولت قابل شکل گیری نیست و فاقد راهبرد ایجابی است.این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: بیشتر اصولگرایان در حوزه های سلبی عمل می کنند لذا مهمترین مشکلی که امروز اصولگرایان با آن مواجه هستند نداشتن یک گفتمان مشخص برای اداره جامعه است چون گفتمان موجود نمی تواند آنها را به پیروزی برساند و چنانچه به حال خود اندیشه ای نکنند در عین تاسف و نگرانی باید گفت که اصولگرایی رفته رفته ضعیف و ضعیف تر می شود و عملا ما همچنان شاهد نزول و افول اصولگرایی در جریان سیاسی خواهیم بود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید