خبر فوری

امام خمینی: ایران تا آخر آمریکا را تحقیر خواهد کرد

رخدادهای 12 بهمن 62

چکیده:

امام خمینی: رئیس جمهور امریکا گفته است ایران ما را تحقیر کرد این اول کار است ایران تا آخر شما را تحقیر خواهد کرد.

 

مراسم بزرگداشت شروع ششمین سال پیروزی انقلاب با سخنان رئیس جمهور و وزیر ارشاد آغاز شد.

 

 هاشمی: افتخار داریم که امروز جمهوری اسلامی تکیه گاه مظلومان و حق طلبان دنیا است.

 

کنگره آمریکا مقدمات طرح وادار ساختن ریگان به خروج نظامیان آمریکا از لبنان را آماده کرد.

 

امام خمینی: اگر بخواهید از تحت سلطه همه بیرون بیایید این زحمت دارد

اعضای شوراهای محلی اسلامی توزیع کالا در سراسر تهران و گروهی از کارکنان مرکز تحقیقات مخابرات دیروز در حسینیه جماران با امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

امام خمینی در این دیدار فرمودند: هر کس در هر مقامی که هست و هر مسؤولیتی که دارد همان مقام و همان مسؤولیت امتحان اوست. امتحان مثلا رئیس محترم جمهور، همان ریاست جمهوری اش است که آیا در این مقامی که هست چه می کند، افکار او چیست، اخلاق او در این زمینه چیست و اعمال او چیست.

امام افزودند: اگر بخواهید کشور شما یک کشور مستقلی باشد که دیگران نتوانند در آن دخالت بکنند از خودتان باید شروع کنید. تمام خوف و ترس هایی که انسان دارد از دشمن برای این است که خودش را می بیند. اگر چنانچه دید که خدا هست در کار، برای خدا دارد کار می کند نمی ترسد، برای اینکه مقدرات دست اوست. این استقلالی که خدا داده به ما اگر عنایت او نبود کی توانستیم ما این کار را بکنیم؟ چطور ما می توانستیم در مقابل این آشوب دنیا و این قدرت های شیطانی دنیا یک همچو رژیمی را که همه دنبال این بودند که حفظش بکنند اگر عنایت خدا نبود شما با کدام قدرت می توانستید این کار را بکنید؟ اگر عنایات خدا و توفیق خدا نبود شما هم چطور می توانستید دست امریکایی که دنیا را دارد می بلعد از کشورتان بیرونش کنید؟ و امریکا از قراری که شنیدم رئیس جمهور امریکا گفته است که ایران ما را تحقیر کرد. این اول کار است، ایران تا آخر شما را تحقیر خواهد کرد.

امام ادامه دادند: اگر بخواهید از تحت سلطه همه بیرون بروید و خودتان باشید این ارزش دارد، یک ارزش انسانی است، یک شرافت انسانی است، این زحمت دارد، این گرانی دارد، این کمبود دارد، این جهاد دارد، این دفاع دارد، این شهادت دارد، این برای ارزش انسانی است همین است که انبیا برای او کار کردند. همین است که امام حسین برای او کشته شد. اگر آن هم فکر می کرد که زحمت دارد، اصحاب او هم با آن کمی فکر می کردند زحمت دارد، که نمی توانستند یک همچو انقلابی را بجا بیاورند که تا حالا هم اثرش باقی مانده است. ولی وقتی برای خدا شد، زحمت کم می شود.

 

آیت الله خامنه ای: موفق ترین مبارزات در کشور ما در شکل اسلامی آن بود

مراسم باشکوه دهه فجر و آغاز ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همزمان با سالروز ورود امام به کشور صبح امروز با شرکت آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان، حجت الاسلام خاتمی وزیر ارشاد اسلامی، تیمسار ظهیر نژاد رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی، سرهنگ سلیمی وزیر دفاع و عده ای دیگر از مقامات کشور و با حضور میهمانان خارجی دهه فجر در محل هتل استقلال آغاز شد

آیت الله خامنه ای در این مراسم پس از خیر مقدم به میهمانان گفت: ما در قرن اخیر مبارزات زیادی داشتیم و ملت ما آزمایشات فراوانی را گذرانده و موفق ترین مبارزات در شکل اسلامی آن بوده است مبارزات ملی گرایانه هم در این قرن بود. لکن آن در آزمایشات ملت ما شکست خورده بود و هرگز  این ملت این فرصت را پیدا نکرد به استقلالی که می خواهد و اسلامی که علاقه دارد برسد.

رئیس جمهور افزود: انقلاب ما از سال 1341 از حوزه علمیه شروع شد و به مساجد انتقال پیدا کرد. یعنی انقلاب از آغاز با انگیزه دینی و رهبری دینی آغاز شد و طبیعی است که در جامعه متدین ما خیلی زود گسترش و اشاعه پیدا کرد.(2)

مجلس شورای اسلامی امروز به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی تشکیل جلسه داد. آقای هاشمی در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی گفت: همه توطئه هائی که در این چند ساله علیه این انقلاب به راه انداختند معمولا حربه ای شد که با همان حربه منافع استکبار جهانی ضربه دید و با همان حربه اسلام در دنیا مقتدر شد. جنگ تروریسم، محاصره اقتصادی و توطئه های فراوان تبلیغاتی و سیاسی همه باعث افشای ماهیت استکبار جهانی شد و افتخار داریم که امروز در دنیا سندی و متکائی برای محرومان و حق خواهان دنیا شده ایم.(3)

 

دموکرات ها به دنبال خروج آمریکا از لبنان

خبرگزاری اسوشیتد پرس به نقل از منابع دموکرات کنگره آمریکا از واشنگتن خبر داد که که رهبران حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا در حال تهیه قطعنامه ای هستند که به موجب آن به ریگان 30 روز فرصت داده خواهد شد تا طرحی را برای خروج نیروهای آمریکا از لبنان ارائه کند. این قطعنامه که هفته آینده  در مجلس نمایندگان آمریکا مطرح خواهد شد عملا موافقت پایین گذشته کنگره با حضور تفنگداران آمریکا در بیروت را تا اواسط آوریل 1985 لغو خواهد کرد این قطعنامه در شرایطی تهیه شده است که بسیاری از اعضای دموکرات و جمهوری خواه کنگره خواستار خروج سربازان آمریکا از لبنان هستند.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 12 بهمن 62، ص3
2. کیهان، 12 بهمن 62، ص 2
3. جمهوری اسلامی، 12 بهمن 62، ص 8
4. کیهان، 12 بهمن 62، ص 20

انتهای متن/

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید