خبر فوری

دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج با دو روز تعویق افتتاح می‌شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس، دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج که قرار بود 24 بهمن ماه در استان هرمزگان ـ شهر بندرعباس آغاز شود، با دو روز تعویق 26 بهمن ماه آغاز و اختتامیه نیز به 30 بهمن تغییر زمان داد. این جشنواره هیچ تداخلی با جشنواره ایثار بنیاد شهید نخواهد داشت.

مراسم گشایش این رویداد فرهنگی بر عرشه ناو جماران و در محل فاجعه ایرباس پرواز شماره 655 ایران‌ایر و ادای دین به شهدای این فاجعه برگزار می‌شود. همچنین گروهی نمایشی در حال آماده‌سازی نمایشی محیطی است که یاد این واقعه دردناک را بر عرشه ناو جماران زنده نگاه دارد.

پرواز مسافربری شماره 655 شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با شناسه «IR655» از تهران به مقصد دوبی در تاریخ 12 تیر 1367  پس از توقف بین راهی در بندرعباس به سمت دوبی در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو یواس‌اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی 290 سرنشین آن که شامل 46 مسافر غیر ایرانی و 66 کودک بودند، جان باختند. این اتفاق از نظر میزان تلفات انسانی، هشتمین حادثه مرگبار هوایی تاریخ است.

دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج به دبیر کوروش زارعی از 26 تا 30 بهمن‌ماه در بندرعباس و دیگر شهرهای استان هرمزگان برگزار می‌شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید