خبر فوری

نباید نسبت به تخریب محیط زیست بی‎تفاوت بود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی دادگستری گیلان  نشست شورای حفظ حقوق بیت المال  به ریاست احمد سیاوش پور ، رئیس كل دادگستری استان گیلان برگزار شد.
در ابتدای این نشست  سیاوش پور رئیس كل دادگستری استان با طرح این سوال كه چه مقدار توازن میان خسارتی كه به بیت المال می رسد و  هزینه ای كه برای  پیشگیری  از آن  صرف می شود وجود دارد تصریح كرد: باید تفكر مسئولین نسبت به جنگلها تغییر كند.
رئیس شورای  قضایی استان  با تاكید بر اینكه باید فرهنگ سازی مناسب  در این زمینه در جامعه صورت بگیرد گفت:  مردم  با اطلاع رسانی درست باید بیاموزند كه وجود جنگل چه منافعی برای آنان در بر دارد و در این صورت خودشان محافظان اصلی جنگلها خواهند بود.
وی در ادامه  با اشاره به اینكه دستگاه قضایی هیچ وقت مانع توسعه نبوده و نخواهد بود اظهار داشت:  اشتغال در استان باید  گسترش یابد زیرا در این صورت جرم و جنایت نیز كمتر شده و آمار پرونده های قضایی كاهش می یابد اما   نسبت به تخریب محیط زیست نیز نباید بی تفاوت بود.
رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال  توسعه پایدار و حفظ بیت المال را  با یكدیگر متوازن خواند و افزود:  خداوند زمین را برای بهره برداری مردم ایجاد کرده است  و  آنان نیزباید ضمن استفاده در حفظ محیط زیست  از هیچ كوششی فروگزار نکنند.
این مقام ارشد قضایی در پایان با بیان اینكه امروزه در كشورهای توسعه یافته  با استفاده از تصویربرداری  حفاظت از جنگلها امری  ممكن شده است  ابراز داشت: باتوجه  به اینكه دركشور ما تاكنون  قدمی در این راستا برداشته نشده است  شایسته است كه مسئولین  با همفكری واعتقادراسخ دراین امرمهم مشاركت داشته باشند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید