وجود ۱۸ تالاب طبیعی و مصنوعی در استان ایلام

مازیار سلیمان نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به منظور حفاظت از این تالاب ها طرح های خشکه چینی ، سدسازی و گابیون بندی انجام شده است.

وی ادامه داد: تلاب های واقع شده از دریاچه دوقلو آبدانان و تالاب سیاب درویش شهرستان ملکشاهی از مهم ترین مناطقی است که تاکنون در چارچوب حفاظت از عرصه های طبیعی مورد حمایت سازمان محیط زیست قرار گرفته اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام پاکسازی تالاب ها از انواع زباله و پسماند را از برنامه های این اداره کل برشمرد و تاکید کرد: استفاده از ۴۲ سازمان مردم نهاد زیست محیطی فعال در استان برای پاکسازی این تالاب ها مورد توجه مسئولان قرار دارد.

سلیمان نژاد با اشاره به تنوع جانوری در استان ایلام گفت: به منظور معرفی این حیوانات که تاکنون در قالب ۱۹۵ گونه پرنده، ۱۳۸ پستاندار و ۱۳۱ نوع ماهی شناسایی شده اند ، موزه حیات وحش استان احداث شده که در این مرکز در زمینی به وسعت ۵۰۰۰ متر مربع و زیربنای یک هزار و ۸۰۰ متر مربع تلاش شده کونه های مختلف جانوری این استان در معرض دید عموم قرار گیرند.

وی اضافه کرد: استان ایلام ۱۴۳ هزار هکتار مناطق چهارگانه حفاظتی دارد که ۱.۷ درصد وسعت استان را تشکیل می دهد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید