طرح یک ساعت با محیط بان در خارگ برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، رضا برمک رئیس آموزش و پرورش خارگ صبح دوشنبه درطرح یک ساعت با محیط‌بان گفت: در راستای آشنایی دانش آموزان، فرهنگیان و اولیای دانش آموزان با وظایف وعملکرد محیط بانان طرح یک ساعت با محیط بان در مدارس خارگ اجرایی شد.

وی افرود: در طرح یک ساعت با محیط بان که به همت اداره حفاظت از محیط زیست خارگ برگزار شد سعی و تلاش بر این است تا آنجا که ممکن است فرهنگ حفاظت و نگهداری از محیط زیست از سنین کودکی و نوجوانی در دانش آموزان نهادینه شده و طریقه نگهداری از محیط زیست نیز به آنها آموزش داده شود.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست خارگ در خصوص اجرای طرح مذکور در مدارس اظهار داشت: اگر مسایل مربوط به محیط زیست به صورت دقیق و پایه‌ای به دانش آموزان آموزش داده شود، بسیاری از مسائل و مشکلات مربوط به حوزه محیط‌ زیست حل خواهد شد و ضمن آموزش و انتقال مفاهیم محیط زیستی به نسل آینده‌ساز، این پیام‌ها از طریق فرزندان به نهاد خانواده، مدرسه و اجتماع نیز منتقل می‌شود.

مرتضی مخلوعی افزود: در اجرای طرح مذکور تفاهم نامه‌ای بین آموزش و پرورش واداره محیط زیست منعقد خواهد شد که طی آن مدارسی که در حاشیه مناطق حفاظت شده هستند با برگزاری جلسات آموزشی بتوانند در حفظ و نگهداری این مناطق تلاش کنند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، در طرح مذکور محیط بانان به تشریح وظایف و مسئولیت‌­های محیط بانان سازمان حفاظت محیط زیست پرداخته و با برگزاری کارگاه­‌های آموزشی یک ساعته برای دانش‌آموزان، دبیران، معلمان، مربیان و کارکنان مدرسه، والدین و خانواده‌­ها موضوعاتی از قبیل شرح فعالیت‌­ها، خاطرات و تجارب محیط­‌بانان، رویارویی با حیات‌وحش و پاسخ به پرسش‌­های مخاطبان، معرفی مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ارائه می‌دهند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید