تفکر محیط زیستی سود اقتصادی به دنبال دارد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، سعید متصدی در هجدهمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز گفت: این تفکر سبز و زیست محیطی است که باعث می شود در فعالیت هایمان عملکرد مناسب داشته باشیم بحثی که وجود داشت رقابت پذیری واحدهای صنعتی و محصولات ما با دنیا بود. امروز در جهان اصل رقابت بر محیط زیست گذاشته شده است.

وی افزود: این همایش یک مکان مناسب برای تبادل تجربیاتی است که بین واحدهای صنعتی با محیط زیست بوجود آمده و به عنوان یک درس آموخته شده از محیط زیست می تواند در اختیار دیگران قرار بگیرد.

متصدی ادامه داد: رشد اقتصادی که همگام با کاهش آلودگی هوا محقق خواهد شد از اهداف دیگری است که در این همایش دنبال می کنیم. پیشتر تصور می کردند اگر تجهیزات محیط زیستی یا فعالیت های محیط زیستی را لحاظ کنند تنها به معنای هزینه بیشتر خواهد بود. اما اگر روی دیگر سکه را نگاه کنیم امروز غیر از سود محیط زیست، سود اقتصادی هم حاصل شده و مثلا در هر تصفیه خانه ای که می زنیم با کمترین هزینه بازچرخانی آب می کنیم در شرایطی که کشور ما امروز با بحران آن روبرو است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: حفظ محیط زیست تنها بالا بردن کیفیت محیط زیست نیست بلکه با سود اقتصادی هم همراه خواهد بود. سازمان محیط زیست قدردان صنایعی است که این مسئله را مد نظر قرار داده اند.

متصدی در توزیع فرایند انتخاب صنایع و خدمات سبز برگزیده گفت: از اواخر سال ۹۲ که ما صنعت سبز را با رویکرد جدید برگزار کردیم سیستم مدونی ایجاد شد. ثبت نام به صورت خود اظهاری است و هیچ اداره ای، واحدی را معرفی نمی کند هیچ واحدی نیز بدون مستندات انتخاب نخواهد شد و این مستندات توسط اداره کل محیط زیست استان بررسی می شود.

وی تاکید کرد: شاخص ها و معیارهایی فارغ از سلیقه و عددگذاری توسط شخص لحاظ کردیم و در این راستا از UNIDO و GIZ تاییدیه فرایند بررسی داریم.

متصدی گفت: گروههای صنعتی را به ۸ گروه تفکیک کردیم که یکی از آنها صنعت بازیافت است.

وی در پایان فهرستی از معیارهای مد نظر و جزئیات فرم ارزشیابی و ضرایب و امتیازات را توضیح داد و افزود: مجموعا ۴۱۴ واحد ثبت نام کرده اند و  از این میان ۲۴۶ واحد صنعتی و ۱۶۸ واحد خدماتی بودند که از ۸ آبان تا ۲۴ آبان در ادارات کل ما بررسی شدند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید