مدیریت توسعه کهنوج به موسسه ملل سپرده شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از کهنوج، علیرضا رزم‌حسینی صبح امروز در جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و مثلث توسعه شهرستان کهنوج اظهار داشت: وحدت و همگرایی نخستین شرط توسعه در استان کرمان است.

وی بیان داشت: سیاست استان کرمان مبتنی بر اعتدال است و تلاش کرده‌ایم وحدت قابل قبولی را به وجود آوریم و با همکاری ائمه جمعه و نمایندگان استان کرمان موفق شدیم مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان را اجرا کنیم.

استاندار کرمان عنوان کرد: مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان مسیر خوبی را طی کرد و 18 درصد از تفاهمنامه‌های 75 هزار میلیارد تومانی اقتصادی اجرا شده است.

رزم‌حسینی افزود: زیرساخت‌های خوبی در شهرستان کهنوج بعد از انقلاب اسلامی ایجاد شده است و فرصت خوبی برای اجرای پروژه‌های اقتصادی وجود دارد.

وی اضافه کرد: دولت و نظام جمهوری اسلامی زیرساخت‌های خوبی را به وجود آورده است، اما در اقتصاد خانوارهای روستایی موفق نبوده‌ایم و 15 میلیون نفر حاشیه‌نشین در کشور داریم که مشکلاتی را به وجود آورده است.

استاندار کرمان ابراز داشت: طرح ایجاد شهرستان نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج را در سال 93 کلید زدیم و موفقیت‌های خوبی در این منطقه به دست آمده است، هرچند هنوز مشکلات زیادی در منطقه وجود دارد، زیرا این مشکلات سابقه دیرینه‌ای دارد و به زمان برای رفع این مشکلات نیاز داریم.

رزم‌حسینی با تاکید بر اینکه مدیریت توسعه به صورت فرابخشی است، عنوان کرد: در مدیریت توسعه به بخش‌های مختلف از جمله فرهنگ، امنیت و اقتصاد توجه می‌شود.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دو جلسه فرموده‌اند «بروید و مدل قلعه‌گنج را بازدید کنید» و یک تیم برای مستندسازی برنامه‌های شهرستان نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج در این منطقه حضور دارد.

استاندار کرمان گفت: بعضی از روستاها به دلایل مختلف فاقد شغل و اقتصاد هستند و طرح تجمیع روستاهای برخوردار و غیربرخوردار با مدیریت واحد را در دستور کار داریم.

رزم‌حسینی از واگذاری مدیریت شهرستان کهنوج به موسسه مالی اعتباری ملل خبر داد و خاطرنشان کرد: شهرستان کهنوج دارای ظرفیت‌های خوبی است و 500 میلیون مترمکعب آب شیرین در منطقه وجود دارد.

وی اضافه کرد: از موسسه مالی و اعتباری ملل انتظار نداریم که در کهنوج هزینه کنند و یا کارهای کمیته امداد را انجام دهند، بلکه انتظار داریم، ثروت کهنوج را مدیریت کنند، زیرا بخش غیردولتی توانمند است.

استاندار کرمان بیان داشت: امیدواریم با تلاش مدیران، بخش خصوصی و مردم کهنوج آینده را به‌خوبی بسازیم و قراردادی با موسسه مالی و اعتباری ملل منعقد می‌کنیم و این موسسه معین اقتصادی شهرستان کهنوج می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از فارس، همچنین در جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و مثلث توسعه شهرستان کهنوج مسائل مربوط به واحدهای صنعتی و معدنی مشکل‌دار مورد بررسی قرار گرفت.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید