کشف 2 آهوی زنده درخانه مرد سبزواری

2 راس آهوی نر و ماده که زنده شکار شده بودند، در بازرسی از یک خانه مسکونی در یکی از روستاهای شهرستان سبزوارکشف شد.
کشف 2 آهوی زنده درخانه مرد سبزواری
به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا، حمیدرضا صادقی افزود:درپی اطلاع رسانی یکی از دوستداران محیط زیست مبنی بر تخلف فرد مزبور، ماموران پلیس آگاهی پس از دریافت حکم قضایی و بازرسی از منزل وی این 2 حیوان را کشف کردند.
وی با بیان ینکه این فرد متخلف شکار دستگیر و پس از طی مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد ، اظهار کرد: برخی سود جویان با شکار بره آهو از طبیعت، باعث نابودی گونه ها و آسیب به محیط زیست می شوند.صادقی افزود: بر اساس قوانین حفاظت محیط زیست، شکار، حمل، عرضه، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا تلف شده و اجزای آنها بدون کسب پروانه و یا مجوز از سازمان محیط زیست جرم محسوب می شود.قوچ و میش، کل و بز، آهو و روباه، کاراکال و گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمجه و پرندگانی چون بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه های شاخص جانوری منطقه پروند و شیراحمد سبزوار محسوب می شوند.
شهرستان سبزوار دارای 2 منطقه حفاظت شده شیراحمد و پروند با مساحت 39 هزار هکتار و 2 منطقه شکارممنوع ریوند و کمرقلعه با مساحت 108 هزار هکتار است که از طریق چهار پاسگاه و 14 محیط بان حراست و پایش می شوند.مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید