افزایش ۵ برابری کشف و ضبط سلاح غیرمجاز در شهرستان شفت

رضا زمانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کشف و ضبط ۲۷ قبضه سلاح شکاری از متخلفان، اظهار کرد: این سلاح ها در راستای گشت و کنترل از مناطق حوزه استحفاظی و با تلاش محیط بانان یگان حفاظت اداره محیط زیست شفت طی ۳ ماه گذشته کشف شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۱ سلاح غیرمجاز و قاچاق بوده است، افزود: متخلفان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده اند.

 رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شفت خاطرنشان کرد: این آمار نشان دهنده افزایش پنج برابری کشف و ضبط سلاح های شکاری غیرمجاز قاچاق نسبت به سال گذشته در شهرستان است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش مأموران یگان حفاظت اداره محیط زیست شفت، گفت: همچنین در این کنترل و پایش ها دو دستگاه «هکش نما» و یک مورد تله گذاری سیم برق جهت شکار گراز وحشی نیز کشف و ضبط شده است.

به گفته این مسئول همه موارد مذکور به مراجع قضایی ارجاع که تعداد ۱۷ فقره پرونده منجر به صدور رأی شده و هشت فقره  نیز در محاکم قضایی در جریان است.

زمانی در ادامه با بیان اینکه نیروهای این اداره به صورت شبانه روزی با متخلفان و متجاوزان عرصه های طبیعی و حیات وحش برخورد می کند، تصریح کرد : مردم شهرستان نیز می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه زیست محیطی اعم از آلودگی های زیست محیطی، شکار، صید، تخریب و تصرف در مناطق حفاظت شده مراتب را به شماره ۳۴۷۸۶۳۵۹ اطلاع دهند.  

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید