خبر فوری

بیرجندمیزبان سفیرفلاند می شود/بسترسازی ورود به بازار تجار ی فلاند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، سیدمحمدرضا علیزاده پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اتاق بازرگانی بیرجند موفق به کسب رتبه نخست در ارزیابی عملکرد اتاق های بازرگانی شده که این نشان دهنده همت، توان، و همدلی اعضای هیئت نمایندگان است.

وی بیان کرد: شفافیت در عملکرد، شفافیت مالی، اجرایی و صرفه جویی در اموال و هزینه ها در راستای اعتلای بخش خصوصی، تحقق اهداف سیاست های اقتصادی مقاومتی و دفاع از فعالان بخش خصوصی از جمله اقدامات شایسته و ممتاز اتاق بازرگانی بیرجند در بین ارزیابی ها بوده است.

علیزاده  اظهار کرد: اتاق های بازرگانی باید تمام ظرفیت و توانشان را در راستای تحقق هرچه سریع تر سیاست های کلان اقتصادی نظام به کار گیرند و امروز مهمترین راهبرد اقتصادی نظام، پیاده سازی اقتصاد مقاومتی است.

وی بیان کرد: در بیشتر کشورها یکی از وظایف‌ اصلی اتاق‌های بازرگانی و بازرگانان هر کشور، گشودن دروازه‌های بازارهای خارجی برای کالاهای تولید شده در داخل است.

علیزاده اظهار کرد: در شرایط حاکم بر اقتصاد کشور و نیز ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی نقش پارلمان بخش خصوصی برای تحقق این سیاست ها بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: نقشی که با اتخاذ تمهیدات لازم باید پررنگ تر از گذشته شود تا با عزم فراگیر بتوان مراحل توسعه کشور را در شرایط سخت کنونی پشت سر گذاشت و وارد یک اقتصاد سالم با نشانه های شفافیت، رقابت پذیری و عدالت محور شد.

علیزاده گفت: این در حالی است که هر چقدر اتاق‌ های بازرگانی به توان یک نهاد توسعه گرا وظایف، تکالیف و مسئولیت‌ هایشان را در فضای کسب و کار و کار آفرینی بهتر انجام دهند، باری از دوش دولت‌ برداشته خواهد شد.

 وی از بازگشایی مرکز داوری اتاق استان خبر داد و افزود: با راه اندازی این مرکز داوری همه دعاوی تجاری، بازرگانی داخلی و بین المللی استان از این پس در این مرکز رسیدگی می شود.

علیزاده با بیان اینکه کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات سازمان تأمین اجتماعی و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی سه شنبه، پنجم بهمن ماه جاری در سالن همایش اتاق بازرگانی بیرجند برگزار می شود، گفت: همچنین کارگاه های آموزشی  آشنایی با قوانین امور مالیاتی و قوانین داوری در هفته های آینده برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی بیرجند طی هفته آینده میزبان سفیر و رایزن بازرگانی کشور فلاند خواهد بود و نشستی با تجار، صنعتگران و فعالان اقتصادی استان برگزار می شود.

علیزاده بیان کرد: آشنایی با توانمندی های تولیدی، صنعتی و معدنی استان خراسان جنوبی و مذاکره در خصوص همکاری های مشترک اتاق های بازرگانی خراسان جنوبی و فلاند و بستر سازی برای ورود به بازارهای تجاری دو کشور از اهداف این سفر است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید