خبر فوری
گروه هنر: در چند دیداری که به صورت گروهی با مقام معظم رهبری داشتیم، ایشان، پیگیر سریال «حضرت موسی (ع)» بودند.

رهبر معظم انقلاب پیگیر سریال «حضرت موسی(ع)» بودند

جمال شورجه، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره سریال «حضرت موسی(ع)» بیان کرد: در دیدارهایی که اخیراً به صورت گروهی با مقام معظم رهبری داشتیم، ایشان از ما پیگیری سریال «حضرت موسی(ع)» را داشتند و ما نیز گزارشات مربوط را به ایشان ارائه کردیم.

وی افزود: بودجه این کار بسیار سنگین است، برای همین نیاز است که تامین بودجه آن به شکلی کافی باشد، به همین دلیل تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های خارج از کشور نیز استفاده کنیم تا کاری در خور توجه تولید شود. درباره فیلمنامه هم باید بگویم حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب و منصور براهیمی فیلمنامه این کار را ویرایش می‌کنند تا با کاستن بخشی از فیلمنامه تا حدودی هزینه‌های کار تقلیل یابد، البته کاهش قسمت آنچنان زیاد نخواهد بود، بلکه از 73 قسمت به 50 الی 60 قسمت، سریال کاهش خواهد داشت.

شورجه در پاسخ به این سوال که آیا از لوکیشن‌های سریال «حضرت یوسف(ع)» استفاده خواهد کرد؟ گفت: فکر نمی‌کنم بتوانیم از آن محل برای کار، استفاده چندانی داشته باشیم، چون اکثر دکورهای از بین رفته‌اند، همچنین شهر طپس در زمان حضرت موسی(ع) بسیار بزرگ‌تر از زمان حضرت یوسف(ع) است با این وجود مجید میرفخرایی (طراح صحنه سینما و تلویزیون) از لوکشین‌های موجود بازید به عمل آوردند.

وی با بیان این‌که از مجلس نیز برای ساخت این سریال کمک گرفته خواهد شد، بیان کرد: مجلس شورای اسلامی بخشی است که می‌تواند به ما در ساخت این کار کمک رساند. برای همین حجت‌الاسلام پژمان‌فر همکاری‌های بسیار خوبی با ما انجام داده‌اند تا به تولید این کار کمک شود. درباره این سریال باید این نکته را هم اضافه کنم ما هم اکنون مرحله قبل از پیش تولید را آغاز کرده‌ایم که تهیه دفترچه «آرت بوک» یکی از کارهایی است که هم اکنون انجام می‌شود.

این فیلمساز در پاسخ به این سوال که برای این کار چه بودجه‌ای تخمین زده شده است، گفت: تا زمانی‌که دفترچه آرت بوک چاپ نشود نمی‌توان حرف دقیقی زد، اما به طور مسلم سریال بیش از 100 میلیارد تومان هزینه خواهد برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: از این سریال به طور مطمئن سه نسخه سینمایی گرفته خواهد شد تا بتوان به واسطه، فروشی که از این کار در داخل و خارج به دست می‌آید بخشی از هزینه‌های این سریال را برگردانیم، البته تلاش می‌کنیم همانند سریال «حضرت یوسف(ع)» این کار بی‌حساب در تمام شبکه‌ها پخش نشود، بلکه سعی می‌کنیم تا از فروش اثرمان در شبکه‌های تلویزیونی خارج از کشور درآمدزایی هم داشته باشیم.

شورجه در انتها گفت: درباره این کار باید بگویم تا آنجایی که نفس برای ما باقی است تلاش می‌کنیم تا میراث مرحوم سلحشور را به سرانجام برسانیم.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید