خبر فوری

کاهش ۶۷ درصدی آتش سوزی در سطح جنگل های کشور

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، معصومه ابتکار صبح امروز در نشست شورای اداری ایلام در استانداری اظهار داشت: ایران جزو ۲۰ کشور برتر دنیا در زمینه تنوع زیستی، گیاهی و جانوری است.

وی ادامه داد: همین عامل باعث شده حفظ و حراست از این مواهب خدادادی از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد که البته نیازمند برنامه ریزی درست و همکاری مسئولان و مردم است.

ابتکار با اشاره به اینکه طی سال های اخیر به دلیل کاهش سطح آب های سفره های زیرزمینی و افزایش برداشت از مراتع، صدمات جبران ناپذیری به محیط زیست کشور وارد شده است، افزود: این مواهب خدادادی تجدیدپذیر نیستند و هرگونه غفلت از حفاظت منابع طبیعی باعث خسارت های جبران ناپذیر می شود.

رئیس سازمان محیط زیست کشور تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید طی سه سال گذشته اقدامات قابل توجهی به منظور جلوگیری از خطرهای پیش روی حوزه محیط زست دنبال شده است.

وی ادامه داد: از جمله این اقدمات می توان به تفاهم نامه سازمان محیط زیست با مدارس و دانشگاه های کشور در زمینه حفظ و حراست از عرصه های طبیعی اشاره کرد.

ابتکار با اشاره به اینکه طرح «هر مدرسه یک محیط بان» با همکاری آموزش و پرورش به منظور آشنا کردن دانش آموزان با منابع طبیعی در دست اجراست، گفت: طرح دانشگاه سبز نیز به منظور جلب مشارکت مراکز آموزش عالی در زمینه حفظ عرصه های طبیعی در دستور کار قرار دارد و تاکنون سه دانشگاه برتر در این زمینه انتخاب شده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری با برنامه ریزی از قبل تعیین شده در زمینه آتش سوزی در جنگل ها و مراتع کشور اقدامات خوبی صورت گرفته و شاهد کاهش ۶۷ درصد آتش سوزی در سطج جنگل ها و مراتع کشور بودیم.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به طرح کمبرند سبز و کاهش نهال توسط زائران در مرز مهران، اظهار داشت: این طرح باید گستره بیشتری به منظور مقابله با کانون های گرد و غبار در کشور عراق اجرایی شود.

ابتکار اظهار داشت: هم اکنون حساسیت های خوبی برای مقابله با آثار سوء گرد و غبار در کشورهای منطقه ایجاد شده است و امیدواریم با اجرای چهار قطع نامه سازمان ملل در این زمینه شاهد کاهس گرد و غبار باشیم.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید