خبر فوری

قرارداد خرید هواپیما هم محرمانه ماند/ در فتنه به دنبال عامل داخلی باشید نه خارجی/ رئیس جمهور آمریکا معتقد به استفاده کارگر آمریکایی و وزیر ما معتقد بر مدیر خارجی در کشور

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از مشرق، حجت‌الاسلام حمید رسایی امشب در جلسه از فتنه دیروز تا نفوذ امروز اظهار داشت: در ایام بهمن‌ماه قرار گرفتیم و سی و هشتمین سال رو به اتمام و وارد سی و همین سال پیروزی انقلاب اسلام هستیم.

در اوایل انقلاب انتظار چنین برکت و استمرار نظام جمهوری اسلامی را نداشتیم

وی با بیان اینکه اگر مروی کنیم که این سی و هشت سال گذشته یک زمان قابل توجهی برای خودش است، گفت: شاید آن روز که انقلاب به پیروزی رسید و حرکت مردمی باعث این پیروزی شد که خودمان هم فکر نمی‌کردیم این انقلاب تا این حد پربرکت بوده و استمرار یابد.

نماینده مجلس دوره نهم، تصریح کرد: به لطف خدا و همت و هزینه‌های مردم و تلاش یاران صادق امام خروجی و نتایج در کنار برخی تلخی‌ها شیرینی‌های بسیاری بوده و انقلاب اسلامی در حالی وارد سی‌ونهمین می‌شود و از ارزشها خود کوتاه نیامده و الگو برای دیگر کشورهای اسلامی و ظلم ستیز است.

وی با اشاره به اینکه در طول این سال‌ها شاهد کاستی‌ها و نواقصات هم بودیم، گفت: شاهد خیانتی برخی خواص، کم‌کاری برخی خواص، تنبلی برخی خواص بودیم و همه این‌ها تجربه‌ای برای ما شده و لی در جمع معدل جمهوری اسلامی یک معدل قابل قبول در این دنیای ظلم و ستم و زورگویی است.

در طول 38 سال از گذشت پیروزی انقلاب اسلامی دشمن دست از سر ما برنداشته است

رسایی افزود: وقتی با دیدگاه اینکه در سی و هشت سال ما اصلا راحت و آسوده نداریم نگاه کنیم متوجه خواهیم شد در طول این چند سال کار به کار نداشته باشند و ما به راحتی و آسانی پیشرفت کرده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه نه قاعده عقلی و دینی و تجربه پیش از این نیز گواه بر این موضوع است، ادامه داد: در زمان پیامبر اکرم(ص) وقتی اعلام بعثت نمود و اسلام را به عنوان دین کامل معرفی کرد به راحتی نبود و حرکت خود را به آسانی شروع نکرد و ایشان نیز سختی‌ها، مشکلات کشید و در اطراف پیامبر نیز خواصی بودند که کوتاهی، خیانت، دچار دنیاگرایی و دنیا طلبی شدند و قدرت طلبی وجود آن‌ها را گرفت و موانعی برای پیامبر و بعد از پیامبر ایجاد کرد.

تحلیل‌گر سیاسی با ابراز اینکه پیامبر اکرم حرکت خود را به مدد الهی ادامه داد و سینه به سینه ریشه دواند و با اینکه بیش از 1400 سال همچنان شاهد مردم مسلمان معتقد در اقصی و نقاط ایران هستیم، افزود: در وعده خداوند نیز آمده است که در روزی از سرزمین پارس آنقدر به دین تعهد خواهند داشت که انگار سنگ گداخته شده در دست گرفته است.

وی ادامه داد: روایت دیگری است که در آخرالزمان افرادی یک حرکت مقدس در نقطه‌ای از ایران قیام خواهند کرد و حتی آیت‌الله خویی بیان کرده است که حرکت اصلاحی در ایران خواهد بود که وصل به انقلاب امام زمان خواهد شد و حرکت امام خمینی همان قیام دانسته‌اند.

رسایی با استناد به آیه شریفه از سوره بقره، گفت: در قرآن آمده است که افراد منفی همیشه با شما سر جنگ دارندو حتی اگر ارزش‌های دین که شما را متمایز می‌کند نیز جدا شوید.

اسلام موجود در عربستان مورد علاقه استکبار است

وی در همین راستا افزود: عربستان سعودی اگر چه اسلام و کعبه در اختیار دارد ولی اسلام آن‌ها هیچ خطری برای دیگران نداشته و گزندی و مانعی برای دنیای ظلم و زور ندارد و باعث می‌شود دشمن بگوید ما از این اسلام آن‌ها خوشمان نیز می‌اید چون پر از منفعت بوده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی دوره نهم با تأکید بر قرآن که سفارش اکید در زمینه آگاه‌سازی مومنان در زمینه جنگ با دشمن گفت: گاهی جنگ نظامی بوده و گاهی نرم و فرهنگی است و شاید در ظاهر صدای توپ و تفنگ نیاید ولی در جنگ هستیم ولی شکل آن فرق کرده است.

وی با مرور سی و هشت سال انقلاب اسلامی، تصریح کرد: از ابتدای انقلاب جنگ‌ها بر سر این کشور بود و نخست جنگ‌های داخلی، سیستان و بلوچستان، کردستان، گنبد، خوزستان شروع شد و بعد از آن 4 کودتای مهم در کشور آن هم به صورت سرد رخ داد.

فتنه 88 کودتایی برای براندازی نظام بود

رسایی ادامه داد: آخرین کودتای رخ داده شده در ایران همان کودتای 8 سال گذشته بود که مقام معظم رهبری نیز فتنه 88 را یک کودتا برای براندازی نظام معرفی کردند.

وی با اشاره به اینکه فرق کودتای 88 با سایر کودتا در این بود که افرادی در داخل کشور رهبری این کودتا را داشتند که از مسؤولان نظام بوده و معتقد بر این نبودند که اصلا قصد براندازی نداشتند، تصریح کرد: دشمنان بیرون نظام این حرکت سران فتنه و برخی از مسؤولان که در این نظام سابقه داشتند و در این روزها از دنیا رفتند، زمینه‌ساز برای سواستفاده دیگران شد.

تحلیل‌گر سیاسی کشور، با یادآوری اینکه چهار کودتای نظامی در کشور رخ داده است، افزود: یکی از کودتاها کودتای نوژه بود و جریانی در کشور راه افتاد و پیوندی با برخی از شخصیت‌های کشور که افراد شاخص بودند ولی کودتا در کشور نتیجه نداد.

وی ادامه داد: بعد از کودتا به سراغ ترورها و انفجارها روی آوردند و برخی از افراد موثر کشور در این حوادث جان خود را از دست داده‌اند ولی این اقدامات نیز کارساز نبود.

رسایی خاطرنشان کرد: امریکا در طبس به ایران حمله مستقیم داشت ولی نیروهای امدادی خداوند باعث به خاک مالیدن پوزه امریکا شد.

وی با اشاره به اینکه خداوند تأکید بر این دارد که اگر دفاع از خود سراغ راه باطل رفتی رها خواهم کرد، گفت: اگر در بزنگاه سراغ باطل نروید و بر روی حق بایستیم خداوند از افرادی که ایمان خود را حفظ کرده‌اند دفاع خواهد کرد.

نماینده مجلس دوره نهم تأکید کرد: جنگ فرسایشی هشت سال دفاع مقدس از جمله دیگر اقدامات دشمن بود که شهدای زیادی را تقدیم کردیم.

برخی افراد انقلابی از قطار انقلاب پیاده شده‌اند و این به منزله این نیست که قطار انقلاب از حرکت درآمده است

وی با بیان اینکه در طول این سال‌ها مخصوصا اوایل انقلاب که انواع بحران و سختی‌ها را تحمل کردیم، گفت: در این دوران شاهد خیانت، کم‎کاری، دنیاطلبی، پشیمان شدن برخی از مسؤولان از انقلاب بودیم.

رسایی ادامه داد: در اوایل انقلاب افرادی وجود داشت که شکنجه کشید و مجاهد بودند ولی الان عوض شده و رفاهی، اشراف‌گرا شده‌اند و از قطار انقلاب پیاده شده ولی قطار انقلاب همچنان در حرکت است.

وی به فتنه‌های دشمن در کشور اشاره کرد و گفت: وقتی دشمن مشخص است و می‌دانیم با چه کسانی جنگ می‌کنیم به آن‌ها فتنه نمی‌گویند بلکه فتنه یعنی اینکه حق و باطل قاطی شده و قدرت تشخیص آن از بین می‌رود و ان هم به دلیل اینکه جریان فتنه را یکی از داخل خود انقلاب دنبال می‌کند.

نماینده دوره نهم، بیان داشت: وقتی جریان فتنه به دست یک مسؤول داخل کشور می‌شود و سردمدار فتنه می‌شود فتنه رخ می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه تعبیر فتنه در جایی برده می‌شود که یک نفر از داخل و با سابقه انقلاب حرف باطل می‌زند، گفت: این افراد حرف دشمن خارجی را از زبان این مسؤول فریب خورده می‌زند و که موجب سردرگمی توده مردمی می‌شود.

رسایی با اشاره به اینکه فتنه ها از صدر اسلام مخصوصا در جنگ جمل و صفین نیز وجود داشت، گفت: وقتی توده مردم سردرگم می‌شود یعنی ملاک‌ها اصولی در دست ندارند و امیرالمومنین(ع) شناسایی شاخص‌های عقایدی را راهی برای آن دانسته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اشعث جنگ صفین مانند برخی از افراد این دوره زمانه است که مدام می‌گویند تا کی با آمریکا بجنگیم مردم می‌خواهند زندگی کنند و ما تا کی باید هزینه به سوریه کنیم.

رسایی افزود: در این زمان یکی از داخل لشکر علی می‌گوید که من پا به سن گذاشته‌ام و قدرتی نمی‌خواهم ولی همه کار انجام می‌داد.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی سر جنگ با هیچ کس را ندارد و فقط شعار دارد که به عنوان کشور اسلامی و براساس ملاک های دینی و معتقد به ظهر حضرت ولیعصر است، نظام سلطه را نمی‌پذیرد، تصریح کرد: نظام اسلامی هیچ‌گاه نظام سلطه را قبول نداشته و نظام سلطه نیز این هراس دارد که مبادا جمهوری اسلامی باعث شود یمن، بحرین، افغانستان، عراق، سوریه، نهضت‌های آزاد و اندیش و غیره از ایران الگوبرداری کند.

در فتنه به دنبال عنصر داخلی باشید نه خارجی

تحلیل‌گر سیاسی، افزود: کشور ایران جایی است که به سلطه آری نگفته ولی همچنان در حال پیشرفت در زمینه صنایع نظامی، هسته‌ای، نانو است.

وی تأکید کرد: دنبال فتنه از بیرون نباشید و فتنه زمانی رخ می‌دهد که عنصر داخلی دارد و خسته از نظام شده و زندگی‌اش با قبل فرق داشته است.

رسایی با استناد به فرمایش رهبر کبیر انقلاب اسلامی در زمینه اینکه اگر کسی بخواهد با اشرافی‌گری استکبارستیزی کند، افزود: هر کسی که دچار اشرافی‌گری شود در مقابل استکبار کم خواهد آورد و کوتاه خواهد آمد و حرف مستکبر را خواهد زد و اصلا نیازی نیست که خود آمریکایی آن حرف را بزند زیرا می‌داند که یک آدم در انقلاب اسلامی دارد که سیستم محاسباتی آن تغییر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر دنبال عامل فتنه هستیم باید دنبال عامل درونی در آن باشیم و به دنبال عوامل خارجی نباشیم و دشمن می‌داند در جنگ رو درو شکست خواهد خورد و از این رو به دنبال افرادی از داخل نظام هستند که تجدید نظر در افکارشان داشته‌اند.

نماینده مجلس دوره نهم با تأکید بر اینکه دشمن بر تمرکز دشمن روی فرزندان مسؤولان، اطرافیان، خود مسؤولان، دفتر کاری آن‌ها دارند، گفت: تا جایی که دشمن روی خلقیات مسؤولان و الحاقات آن‌ها تمرکز دارند تا  ببیند که چگونه فردی است.

وی افزود: اگر دشمن حس کند که فردی چند سال دیگر فرد موثری در جامعه خواهد شد بلافاصله برای آن فرد و خانواده، اقوام و غیره وی فایل تحقیق باز خواهد شد.

رسایی به سفر برخی از سران کشور از جمله رئیس جمهور روسیه اشاره کرد و گفت: این افراد در سفرها حتی آثار فضولات خود را در ان کشور باقی نمی‌گذارد و اعتقاد دارند سرویس‌های جاسوسی از این مواد آزمایش می‌گیرند تا ببیند این فرد بیماری دارد و یا نه.

تمرکز روی فرزندان، اقوام و خود مسؤولان نظام جمهوری اسلامی از طرف دشمن

وی خاطرنشان کرد: اگر مسؤولان جمهوری اسلامی گمان می‌کنند دشمن روی ان‌ها و فرزندانشان تمرکز ندارند باید از این خیال واهی خارج شوند مخصوصا وقتی مسؤولی که نسبت به فتنه فرزندش راه درست را از دست دهد.

وی با یادآوری اینکه در طول تاریخ افراد زیادی داشتیم که در مقابل امتحان فرزند کم آورده‌اند، گفت: فتنه‌ها روی افکار فرد کار می‌کنند و مردم وقتی سخنی از زبان یک فرد انقلابی با سابقه می‌شنوند که حرف استکبار است دچار سردرگمی می‌شوند.

تحلیل‌گر سیاسی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) برای تشخیص این حق و باطل در فتنه ملاکی قرار داده است، گفت: ملاک ایشان این است که وقتی رسانه‌های خارجی از شما تمجید و تعریف می‌کنند بدانید یک جای کار ایراد دارد و این ملاک بر گرفته از قرآن کریم است.

برخی از مسؤولان در مقابل امتحان فرزند کم می‌آورند

وی با تأکید بر اینکه  هر 10 سال یک فتنه از درون داشتیم، گفت: در سال 67 ماجرای منتظری رخ داد و این منتظری فردی است که قائم مقام رهبری بوده ولی حرفی می‌زند که منافقان می‌خواستند و نتوانست از بین مهدی هاشمی نفوذی انقلاب را انتخاب کند.

رسایی با بیان اینکه همه آیت‌الله جنتی و گیلانی، امام خمینی(ره) نمی‌شود، گفت: این افراد انقلابی به خاطر پایبندی به انقلاب از فرزند و نوه خود گذشته‌اند و در مقابل آن‌ها گرفتار نفوذی‌ها نشده‌اند.

وی با ابراز تأسف از اینکه یک جریان نامناسب در کشور وجود دارد، گفت: مقام معظم رهبری در خصوص این جریان بارها گفته‌اند که غیرانقلابی‌های درون نظام که صندلی و مسؤولیت در نظام دارند و رسانه، تریبون و اسم و رسم دارندو متأسفانه پول بیت‌المال در دست دارند و آن‌ها غیرانقلابی هستند.

غیرانقلابی‌ها می‌خواهند انقلاب را مطابق میل خود کنند

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری صفت ضد انقلابی برای آن‌ها استفاده نکرده بلکه آن‌ها را غیرانقلابی نامیده‌اند و آن‌ها را افرادی معرفی کرده‌اند که از انقلاب خسته شده و چون خودشان عوض شده‌اند می‌خواهند انقلاب را منطبق بر خودشان قرار دهند.

رسایی افزود: عروسی افراد غیرانقلابی، خورد و خوراک، تفریحات، مهمانی‌ها فرق کرده است و با این روال خودشان نیز عوض شده‌اند و اکنون می‌خواهند انقلاب را نیر باب میل خود نمایند.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد برای رسیدن به قدرت پول خرج می‌کند، گفت: در راستای این امر به سراغ مصوباتی می‌رود که به جای پوشش نود درصد جامعه، به سمت نفع و سود به پنج درصد جامعه می‌رود.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اینکه دو نگاه در جریان ایجاد شده در کشور وجود دارد، گفت: نگاه اول اینکه سیاست خارجی خود را عوض کنیم و اگر خواستار پیشرفت هستیم نباید با هیچ‌کس سر جنگ داشته باشیم.

وی نگاه دوم جریانی کشور از نظر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را اینگونه عنوان کرد: جریان‌ها معتقد هستند نباید تا این اندازه بر روی اصول و ارزش‌ها پافشاری کنیم زیرا در غیر اینصورت دنیا با ما همکاری نخواهد کرد.

رسائی افزود: این دو نگاه اکنون در برخی مسؤولان، خواص وجود دارد و نمونه ان برجام است که حاصل نگاه جریانی است.

هیلاری کلینتون حاضر در مراسم تحلیف ترامپ فردی است که در سال 88 به اصلاح طلبان تبریک گفت

وی به مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید آمریکا اشاره کرد و گفت: در این مراسم هیلاری کلینتون رقیب شکست خورده ترامپ در انتخابات حضور داشت و گفته است که علت حضور در این مراسم پایبندی به دموکراسی آمریکا است.

وی افزود: همین هیلاری کلینتون فردی است که در سال 88 از اصلاح طلبان و برخی از مسؤولان تشکر کرد که در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب شرکت نکرده‌اند.

رئیس جمهور آمریکا معتقد به استفاده از کارگر آمریکایی است ولی وزیر ما اعتقاد به مدیر خارجی دارد

تحلیل‌گر مسائل سیاسی، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آمریکا معتقد است که باید از کارگر آمریکایی و تولیدات امریکایی استفاده کند ولی متأسفانه اکنون وزیری در ایران وجود دارد که مدعی انقلاب و یاد امام است  معتقد به استفاده مدیر خارجی دارد.

وی ادامه داد: نتیجه و خروجی چنین تفکری در وزیر چه خواهد شد؛ این تفکر خسته است و به سیستم و جوان مملکت خود اعتقادی ندارد.

وی با اشاره به موضوع برجام که حاصل تفکر جریانی کشور است، گفت: برجام اعتماد به کفر بود و زمانی‌که مقام معظم رهبری تکرار می‌کردند به این مذاکرات خوش‌بین نیستم، رئیس جمهوری ایران می‌گفت خوش‌بینی و بدبینی معنایی در سیاست ایران ندارد.

رسایی افزود: وقتی به تیم مذاکره کننده می‌گفتیم دشمن دست از تحریم‌ها بر نخواهد داشت ولی ادامه می‌دادند و تمام داشته هسته‌ای را در اختیار آن‌ها می‌گذاشتند و این سیگنالی بود که اگر فشار بیاورید بیشتر از این هم تسلیم خواهم شد.

وی با اشاره به اینکه قراردادها تحریم محرمانه است و علنی نمی‌شود، گفت: چون در قرار داد برخی نکات است که مطمئن اگر مردم بدانند پشیمان خواهند شد.

قرارداد خرید هواپیما محرمانه بود

نماینده مجلس دوره نهم، به خرید هواپیمای جدید اشاره کرد و گفت: متأسفانه این هواپیما نیز با قرارداد محرمانه بسته شده زیر در این هواپیما نکاتی زیادی دارد از جمله اینکه هواپیما به شرط تملیک است و باید زمان زیادی بگذرد و در ثانی اینکه در صورت برگشتن تحریم‌ها این هواپیما نمی‌تواند سفر خارجی داشته باشد و مهم‌تر اینکه در هواپیمای جدید افرادی مانند سردار سلیمانی و مدافعان حرم حق سوار شدن ندارند.

وی افزود: جای خجالت داشت چند وزیر و مسؤول در مراسم استقبال یک هواپیما که حتی ساخت و تولید ما نیز حضور داشته و آن را جشن بگیرند.

وی با بیان اینکه ما مدیون مدافعان حرم هستیم، گفت: آیا افرادی که اختلاس می‌کنند نیز می‌توانند به جبهه مقاومت بروند و یا افرادی که حقوق نجومی دارند مدافع حرم شده‌اند.

رسایی با اشاره به اینکه محتوای قرارداد در دو صورت محرمانه می‌شود، گفت: اولین حالت این است از محتوای به دشمن چیزی نگوییم که در برجام دشمن همه چیز را می‌دانست پس نوع دوم صدق می‌کند که محرمانه بودن محتوا برای این است که دوست چیزی نداند.

وزیری که از ابتدای انقلاب مسؤول بوده چگونه هزار میلیارد ثروت دارد

وی خاطرنشان کرد: وقتی وزیری که 1000 میلیارد تومان ثروت دارد و در طول تاریخ انقلاب سمت داشته چگونه می‌تواند تا این اندازه ثروت جمع کند.

نماینده دوره نهم مجلس گفت: طبق اصل 142 قانون اساسی رئیس جمهور و کابینه باید لیست اموال خود را به قوه قضائیه تحویل دهند ولی تاکنون 2 نفر از وزرا چنین کاری نکرده‌اند.

وی ادامه داد: یا این وزرا سرشان شلوغ است و یا اموال زیادی دارند که نمی‌توانند آن‌ها را گزارش کنند.

رسایی در پایان به موضوع نفوذ تأکید کرد و گفت: چرا به امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نفوذ اثرگذار نبوده است و باید بدانیم که شجاعت، درایت و ملاک شناسی آن‌ها باعث شده نفوذ نزدیک آن‌ها نیز نشود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید