خبر فوری

نصب تجهیزات تصفیه خانه فاضلاب بابل نیازمند اعتبار است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، حسین نیازآذری صبح یکشنبه در بازدید از روند اجرایی شبکه فاضلاب شهری بابل در انتهای خیابان امام خمینی حدفاصل بیدآباد تا حکیم‌آباد خواستار تسریع در اجرای این طرح مهم زیربنایی و زیست‌محیطی شد و گفت: طرح فاضلاب شهری بابل از سال ۱۳۷۴ وباهدف پوشش ۲۳۰ هزار نفر جمعیت آغاز شد وتاکنون ۱۹۱ کیلومتر در خطوط اصلی و فرعی در اقطار ۲۰۰ تا هزار و ۲۰۰ میلی‌متر لوله‌گذاری شده وهمچنین دو ایستگاه پمپاژ و دو منهول پمپ ساخته شد.

وی افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب با ظرفیت ۲۴ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز برای جمعیت ۱۵۰ هزار نفر احداث شد.

نماینده بابل با اشاره به نصب ۱۵ هزار فقره انشعاب گفت: عملیات باقیمانده مطابق موافقت‌نامه برای اجرای خط جریان اول و دوم تصفیه‌خانه و تهیه و نصب تجهیزات ایستگاه پمپاژ فاضلاب و ۵۰ کیلومتر شبکه اصلی و فرعی در دست اقدام است که اجرای به‌موقع آن به اعتبار کافی نیاز دارد.

نماینده بابل خاطرنشان کرد: عدم تأمین و تخصیص به‌موقع اعتبار، بالابودن سطح تراز آب‌های زیرزمینی و تأخیر در صدور مجوزهای حفاری را از عوامل و موانع کندی مهم‌ترین پروژه زیربنایی و زیست‌محیطی شهرستان بابل برشمرد و از همه دستگاه‌های اجرایی خواست با شرکت آبفای مازندران همکاری کنید.

دبیر اول کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: متأسفانه به خاطر عدم ساخت تصفیه‌خانه دوم امکان پوشش کامل شهر بابل و امیرکلا مقدور نیست و علیرغم مشکلات زیست‌محیطی فاضلاب برای شهروندان همچنان به‌صورت سنتی در چاه‌های خانگی جذب می‌شود.

نیازآذری از سازمان برنامه‌وبودجه، وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خواست برای تسریع در اجرای این پروژه اهتمام کنند.

نماینده بابل با ناکافی دانستن اعتبار این طرح مهم و زیر بنایی افزود طرح فاضلاب شهری در سال ۹۵ یک‌صد میلیارد اعتبار دارد که در مقابل حجم طرح بسیار ناچیز است و امیدواریم با توجه رویکرد زیست‌محیطی برنامه ششم توسعه این پروژه از اعتبار کافی برخوردار شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید