خبر فوری

زنگ هوای پاک در مدارس بروجرد نواخته شد/ ضرورت ارتقاء فرهنگ زیست محیطی در بستر مدارس

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بروجرد، صبح امروز با به صدا درآمدن زنگ هوای پاک در مدارس این شهرستان، دانش‎آموزان با فرهنگ حراست از محیط زیست و ایفای نقش خود در این زمینه آشنا شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد در مراسم زنگ هوای پاک که در مدرسه شاهد پسران بروجرد برگزار شد، گفت: هدف سازمان حفاظت محیط زیست تقویت زیرساخت‎های فرهنگی برای ارتقاء دادن فرهنگ و دانش زیست محیطی در جامعه است.

مصطفی مصطفی‎وند افزود: کودکان و دانش‎آموزان می‎توانند بهترین مروج و حافظ محیط زیست باشند، بنابراین در راستای تحقق این مهم باید سطح آموزش‎های زیست محیطی در مدارس تقویت شود.

وی اظهار کرد: هر دانش‎آموز می‎تواند، همیار محیط زیست بوده و به عنوان سفیر و نماینده این اداره در خانواده و گروه دوستان خود در جهت نهادینه کردن و تسری هر چه بیشتر فرهنگ صیانت از محیط زیست به ایفای نقش بپردازد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد بیان کرد: مسایل زیست محیطی باید به اندازه‎ای در جامعه و گروه‎های مختلف مردم عنوان شوند که به صورت یک فرهنگ عمومی نمود پیدا کنند.

مصطفی‎وند با بیان اهمیت حراست از عرصه‎های طبیعی و نقش آنها در زندگی مردم و نسل‎های آینده بیان کرد: آلودگی هوا به عنوان یکی از معضلات زیست محیطی تاثیر نامطلوبی بر زندگی انسان‎ها، گیاهان و جانوران دارد و سلامت آنها را تهدید می‎کند.

وی به نقش وسایل نقلیه در آلودگی هوا و همچنین عوامل مخرب محیط زیست اشاره و تاکید کرد: دانش‎آموزان باید خانواده‎های خود را با خطرات آلودگی هوا، آب و خاک آشنا کرده و یار و یاور سازمان حفاظت محیط در این عرصه باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد خاطر نشان کرد: اهمیت حفاظت از محیط زیست و عرصه‎های طبیعی به حدی است که در طول سال چندین مناسبت زیست محیطی معرفی شده تا تلنگری برای اقشار مختلف مردم باشد.

مصطفی‎وند تصریح کرد: البته نباید بیان ضرورت رعایت مسایل زیست محیطی تنها به مناسبت‎های خاص محدود شود، بلکه باید هر روز و هر لحظه قدردان نعمت‎های خدادادی بوده و برای حفظ این منابع بکوشیم.

گفتنی است، در این مراسم با برگزاری مسابقه با موضوع اهمیت حفاظت محیط زیست، جوایزی به دانش‎آموزان اهدا شد.

جشن هوای پاک نیز امروز در مدرسه ابتدایی دخترانه شکوفه‎های دانش بروجرد نیز برگزار شد.

هفته هوای پاک از 28 دی ماه با شعار "با هم به سوی هوا پاک" آغاز شده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید