خبر فوری

آنفولانزای فوق حاد پرندگان در خراسان شمالی گزارش نشده است

سید علی اصغر مطهری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هماهنگی های مناسبی با دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل دامپزشکی استان انجام شده است، اظهار کرد: در کارگروه مخاطرات زیست محیطی استان، تمام دستگاه ها مکلف شده اند اقدامات پیشگیرانه در این خصوص را انجام دهند.

وی با تاکید بر ممنوعیت شکار پرندگان در خراسان شمالی، عنوان کرد: در حال حاضر پروانه ای برای شکار صادر نمی شود و پروانه های صادر شده نیز ملغی اعلام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی تصریح کرد: محیط بانان محیط زیست در مناطق مختلف استان به طور مرتب گشت و کنترل دارند که در صورت مشاهده مرگ و میر پرندگان و نیز موارد مشکوکی از خطر آنفلانزای پرندگان آن را گزارش می دهند که خوشبختانه تا کنون گزارشی در این زمینه دریافت نشده است.

مطهری اشاره ای نیز به احداث مرکز تحقیقات محیط زیست استان داشت و افزود: زمین این مرکز در محل تخته ارکان بجنورد تحویل گرفته شده که شروع عملیات ساخت و ساز آن نیازمند تامین اعتبار است.

وی با بیان اینکه برای ساخت و تجهیز این مرکز، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: در حال حاضر اداره کل محیط زیست استان با کمبود شدید فضای فیزیکی مواجه است که در صورت ایجاد مرکز تحقیقات، ظرفیت بسیار مناسبی در زمینه آموزش، تحقیقات و غیره فراهم خواهد شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید